درب و پنجره آلومینیوم نمایش نسخه اصلی

ویژگی های درب و پنجره آلومینیومی - پروفیل آلومینیومی پارس کوپال

ویژگی های در و پنجره آلومینیومی موارد زیادی را شامل می شود که در ادامه بیشتر با این مزایا آشنا خواهید شد.

364

انواع پروفیل آلومینیومی

ویژگی های درب و پنجره آلومینیومی
ویژگی های درب و پنجره آلومینیومی موارد زیادی شامل شده که در ادامه بیشتر با این مزایا آشنا خواهید شد.


بیشتر بخوانید: انواع درب آلومینیومی

عملکرد گرمایی درب و پنجره آلومینیومی
• از ویژگی های درب و پنجره آلومینیومی این می باشد که  با عملکرد سطح بالا از این قابلیت برخوردار است و الزامات استاندارد بهره وری انرژی را برآورده کنند یا حتی از سطح استاندارد نیز فراتر بروند.
• درب و پنجره های آلومینیومی خیلی راحت می توانند تا ۶۰ درصد عمل جذب یا دفع حرارت را بهبود ببخشند و از این جهت  یکی از مهمترین ویژگی های درب و پنجره آلومینیومی محسوب می شود و با درب و پنجره های گران قیمت تر چوبی و یو پی وی سی(UPVC)  می توانند رقابت کنند.

دوام بالا و تعمیر و نگهداری بسیار کم در و پنجره آلومینیومی 
• ویژگی های مقاومت به خوردگی در آلومینیوم باعث می شود تا تعمیر و نگهداری قاب آلومینیومی بسیار کم باشد و مقاومت به هوازدگی در شرایط محیطی سخت نیز فراهم شود.
• از ویژگی های درب و پنجره آلومینیومی برعکس بسیاری از مواد دیگر این می باشد که، آلومینیوم دچار تورم، ترک، شکاف یا تاب بر داشتگی در طی زمان نمی شود و طول عمر طولانی در محصول تضمین شده است. آلومینیوم را می توان در شرایط  اکسید طبیعی خود گذاشت.
• برای هر گونه حفاظت بیشتر یا انجام  طیف های تزئیناتی، آلومینیوم را میتوان رنگ کرد و یا آندایزینگ کرد.

بیشتر بخوانید: انواع پنجره آلومینیومی

صرفه اقتصادی آلومینیوم

• اگر به دنبال یک گزینه با مقاومت عالی و اقتصادی هستید، درب و پنجره آلومینیومی را می توان به میزان قابل توجهی با قیمت مناسب تر از بقیه مدل ها تهیه کرد و اینکه خروجی انرژی فوق العاده ای نیز با به کار بردن این نوع قاب ها برای شما حاصل خواهد شد.

انعطاف پذیری آلومینیوم در طراحی
1. مقاومت ذاتی و انعطاف پذیری آلومینیوم یکی از ویژگی های درب و پنجره آلومینیومی می باشد و برای تولید شدن با مشخصات کاملا دقیق امکان پذیر است به این معنا که هر نوع طراحی که به تصور شما برسد، قابل اجرا است.
2. با بودن سیستم های بیشمار، انواع طیف های رنگی مختلف، آلومینیوم قابلیت ارائه طیف وسیعی از سیستم های با صرفه اقتصادی تا سیستم های کاملا حرفه ای را با داشتن عملکرد حرارتی فوق العاده دارد.
3. طیف های رنگی
4. طیف گسترده گزینه های متنوع رنگهای پرداختی، این امکان را به وجود آورده اند که از ویژگی های درب و پنجره آلومینیومی میباشد و قابلیت سازگاری با هر نوع دکوری را دارد.
5. پوشش پودری طیف های جذابی را برای قاب های آلومینیومی ایجاد میکند و هنگامی که این پوشش انجام می شود، دیگر نیازی به رنگ آمیزی مجدد نیست.
6. طیف رنگی اینترپون (Interpon) با استفاده از گستره ای از رنگ های طبیعی، آزادی عمل برای خلق منظره دلخواه شما را فراهم میکند.
7. انجام عملیات آندایزینگ روی آلومینیوم مقاومت خوردگی فوق العاده و طیف رنگی وسیعی را برای آنها پدید می آورد.
8. چنین سطح هایی به طور گسترده برای نماهای داخلی و بیرونی استفاده می شود.
9. افرادی که تمایل دارند به محیط خود جلوه چوبی شکل بدهند، پوشش های موسوم به فیلم دکورال استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: کاربرد و ویژگی های آلومینیوم

بازیافت پذیری آلومینیوم
• موادی است که بیشترین سرعت بازیافت را در میان فلزها را دارد و یک ماده پایدار به لحاظ زیست محیطی  محسوب می شود. بازیافت آلومینیوم فقط با صرف ۵ درصد از انرژی اولیه مصرفی برای تولید آن است.
• اینگونه  ویژگی های درب و پنجره آلومینیومی سبب شده  تا از سایر مواد مناسب برای قاب ها متمایز شود و اعتبار آن به لحاظ پایداری نیز تقویت شود.

دوره بازگشت هزینه کوتاه مدت آلومینیوم
• بازگشت سرمایه در پنجره های آلومینیومی با عملکرد سطح بالا، معمولا بسیار کوتاه تر از دیگر جایگزین هایی است که تنها عملکرد اندکی بهتری را با قیمت بسیار بالاتر ارائه می کنند. سایر گزینه های جایگزین ممکن است دهه ها زمان ببرند تا بازگشت هزینه ای خود را نشان دهند.

ظاهر زیباتر آلومینیوم درب و پنجره آلومینیومی 

ویژگی بعدی درب و پنجره آلومینیومی جلوه بصری آن هست که موضوع مهمی هم می باشد. آلومینیوم ظاهر زیباتری به نمای ساختمان می ‌دهد، برای اینکه نمای ساختمان، شیک و مدرن به نظر برسد، آلومینیوم بهترین گزینه می تواند باشد.

خاصیت ضد حریق در و پنجره آلومینیوم
درب و پنجره آلومینیومی در مقابل آتش سوزی مقاومت بیشتری از خودشون نشان میدهند. این خاصیت می‌ تواند کمک کند که در مواقع آتش سوزی، میزان خسارت کمتر بشود.
بنابراین، با وجود درب و پنجره آلومینیومی، چارچوب‌ های خونه تا حدودی در مقابل آتش مقاوم تر می شود. این در صورتی هست که اگر از الوار چوبی استفاده کنید، الوار چوبی به سرعت آتش می ‌گیرد و حریق رو به داخل خانه منتقل می کند.