درب و پنجره آلومینیوم نمایش نسخه اصلی

پنجره آلومینیومی ترمال بریک - مزایای آن - پارس کوپال

پنجره آلومینیومی ترمال بریک به پنجره ای گفته می شود که از نوار های پلی آمید در تیغه های پروفیل پنجره استفاده شود.

334

پنجره آلومینیومی ترمال بریک به همراه مزایا و تفاوت آن

از نظر عایق بودن پنجره upvc و پنجره آلومینیومی ترمال بریک عملکرد یکسانی دارند اما تفاوت هایی با یکدیگر دارند. پروفیل های upvc و آلومینیوم ترمال بریک هر دو عایق گرما و سرما می باشند. خود آلومینیوم عایق سرما و گرما نمی باشد اما وقتی تیغه پلی آمید عایق در بین پروفیل دوخته می شود ارتباط جدار بیرونی با جدار داخلی قطع می شود و پروفیل آلومینیوم عایق و یا همان ترمال بریک می شود، به همین دلیل پنجره تولید شده از پروفیل ترمال بریک و upvc از نظر خود پروفیل، عایق سرما و گرما می باشد. upvc با توجه به مواد اولیه آن ذاتا عایق سرما و گرما می باشد. 



بیشتر بخوانید: انواع پنجره آلومینیومی

مقایسه پنجره ترمال بریک با پنجره upvc

قیمت:
از نظر قیمت پنجره upvc استاندارد که بصورت استاندارد تولید شده باشد قیمت مناسب تری نسبت به پنجره ترمال بریک دارد. 

عایق بودن:
از نظر عایق سرما و گرما و صوت در صورتی که هر دو نوع پنجره upvc و پنجره ترمال بریک بصورت استاندارد تولید شده باشند از شیشه دوجداره و یراق الات استاندارد در آنها بکار رفته باشد، این دو پنجره تقریبا عملکرد عایقی یکسانی را از خود نشان می دهند، حتی در بعضی مواقع با توجه به ذات upvc که جنسی بسیار عایق می باشد، پنجره upvc عملکرد صوتی و حرارتی بهتری از خود نشان خواهد داد.
باید توجه داشته باشید که در تولید پنجره ترمال بریک حتما از جنس پلی آمید جهت عایق شدن استفاده شود و از مواد متفرقه مثل pvc استفاده نشود چون از مقاومت پنجره کم خواهد شد. 
 
 ممان اینرسی و مقاومت پنجره:
مقاومت پنجره upvc ارتباط مستقیم دارد با گالوانیزه داخلی آن، در حالت استاندارد در پروفیل گالوانیزه داخلی با ابعاد ۳۳*۲۵ میلیمتر اگر ضخامت ۱/۵ میلیمتر استفاده شود، ممان اینترسی در هر دو نوع سری ۶۰ و سری ۷۰ برابر است با ۱/۴۶ سانتی متر بر توان ۴. در بهترین حالت در پروفیل استاتیکی با گالوانیزه به شکل قوطی و با ابعاد ۵۴*۲۵ میلیمتر و ضخامت ۲ میلیمتر عدد ممان به ۱۰.۷۹ می رسد. 
این در حالیست که ممان اینرسی پروفیل آلومینیومی در کمترین حالت در حدود ۱۱ می باشد و تا ۳۶ می توان افزایش داد. 
می توان نتیجه گرفت که جهت ساخت پنجره با ابعاد بزرگ و آن هم در طبقات بالا با توجه به فشارهای وارد شده از طرف باد نیازمند یک پنجره مقاوم می باشیم. حتی در برخی شرایط بعد از انجام محاسبات خاص به این نتیجه می رسیم که برخی از پنجره ها حتما باید با پروفیل آلومینیوم ترمال بریک تولید گردد و حتی سری ۷۰ استاتیکی هم پاسخگو نمی باشد. مثلا یک پنجره با ارتفاع ۲/۴۰ و عرض ۳ متر که محل نصب آن در طبقه دهم یک ساختمان می باشد، حتما باید با پروفیل آلومینوم ترمال بریک تولید گردد. بهتر است بعد از انجام محاسبات دقیق نوع پروفیل انتخاب گردد. 

 کیفیت و تغییر رنگ در شرایط آب و هوایی مختلف:
پروفیل upvc ذاتا سفید می باشد و بهترین نوع پنجره upvc همان سفید رنگ می باشد. انواع طرح چوب نیر در پنجره upvc موجود می باشد که به صورت یک فیلم بر روی پروفیل سفید کشیده می شود. امروزه رنگ های مختلفی نیز مخصوص پنجره های upvc در باراز وجود دارد که از کیفیت خوبی برخوردار هستند. اگر از پروفیل های غیر استاندارد استفاده می کنید پیشنهاد می شود جهت مناطق گرم و خشک از پروفیل های طرح چوب استفاده ننمایید. 
پروفیل آلومینیوم به دو صورت رنگ الکترواستاتیکی پودری و آنادایز قابل رنگ آمیزی می باشد. در ارتباط با آنادایز، پروفیل آلومینیوم دریک محلولی قرار می گیرد و در طی یک فراینده شیمیایی لایه مقاوم اکسیدی بر روی پروفیل قرار می گیرد. این لایه باعث بالا رفتن مقاومت الومینیوم می گردد.
طیف های مختلفی از آنادایز قابل اجرا در پنجره آلومینیومی می باشد. در نوع رنگ پودری الکترواستاتیکی نیز این عملیات در طی دمای ۳۵۰ درجه سانتی گراد صورت می پذیرد و کاملا رنگ به خورد پروفیل می رود و یک لایه مقاومتی را تشکیل می دهند اما در کل سیستم پوشش آنادایز مقاومت بهتری در برابر شرایط سخت آب و هوایی و خط و خش از خود نشان می دهد. 
پنجره آلومینیومی ترمال بریک آنادایز شده جهت مناطق و گرم و خشک در مقایسه با پنجره های upvc دکورال و رنگی، از نظر مقاومت و ماندگاری رنگ و کیفیت پروفیل عملکرد بسیار بهتری را از خود نشان می دهند. 
 
 نوع بازشو و یراق آلات: 
هر نوع یراقی که در پنجره های UPVC مورد استفاده قرار می گیرد نیز در پنجره های ترمال بریک مصرف می گردد. هر دو دارای انواع بازشو کشویی، لولایی، فولکس واگنی، لیفت هستند. اما در بعضی از پنجره ها مثل پنجره های کشویی با عرض و ارتفاع بزرگ در مدل های کشویی و لیفت اند اسلاید باید حتما از پروفیل آلومینوم ترمال بریک استفاده نمایید.
مثلا یک پنجره با ارتفاغ ۴ متر و عرض ۶ متر اگر می خواهید به صورت یک تکه و بدون کتیبه و اسلایدینگ و یا کشویی باشد این پنجره فقط و فقط با پروفیل ترمال بریک لیفت اند اسلاید و یراق الات آلمانی قابل اجرا می باشد و به هیچ عنوان با پروفیل UPVC قابل تولید نمی باشد.
 
سبک سازی ساختمان:
در کل پنجره های UPVC کلا وزن کمتری نسبت به پنجره های آلومینیومی ترمال بریک دارند و همین مزیت با عث می گردد که جهت پایین آوردن وزن سازه، از این نوع پنجره های استفاده شود.

بیشتر بخوانید: ویژگی پروفیل صنعتی آلومینیوم

دو نوع تکنیک تولید پروفیل آلومینیوم ترمال بریک

در پروفیل آلومینیوم ترمال بریک از انواع مختلفی شکست حرارتی استفاده می ‌شود و برای افزایش عملکرد حرارتی فراتر از قابلیت فضای بوجود آمده بین پروفیل آلومینیوم پنجره ها استفاده می‌ شود که البته هزینه بالاتری نیز خواهد داشت. در این فرایند از نوارهای پلی آمید که رسانایی کمتر و استحکام ساختاری بالاتری دارند استفاده می ‌شود و با استفاده از تجهیزات تخصصی، نوارها در فواصل ایجاد شده قرار می ‌گیرند و دو لبه را به یکدیگر وصل می‌ کنند. پلی آمید خواص مکانیکی خود را در حرارت ‌های بالا و در برابر مواد شیمیایی، آب و اشعه یو وی حفظ می ‌کند.

تولید پروفیل ترمال بریک
نوع متفاوتی از شکست حرارتی است از گذشته تا الان استفاده می ‌شود که هرکدام کارایی خود را دارند. یکی از موادی که سال هاست در پنجره‌ های با شکست حرارتی استفاده می ‌شوند پلیمری شبیه به اپوکسی در فاصله بین دو قسمت داخلی و خارجی پنجره است. بعد از انجماد پلیمر، متناسب فضای تعیین شده با فاصله مشخص برش خورده تا فضای میان دو بخش را پر کند. هرچقدر فاصله بین این دو قسمت بیشتر باشد بازده حرارتی پروفیل آلومینیوم ترمال بریک را افزایش می ‌دهد.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک

پنجره آلومینیومی ترمال بریک به پنجره ای گفته می شود که از نوار های پلی آمید در تیغه های پروفیل پنجره استفاده شود. پروفیل آلومینیوم ترمال بریک یا شکست حرارتی عایقی است که درون فریم پنجره آلومینیومی قرار می گیرد تا اتلاف دما را به حداقل برساند. این عایق از مواد رسانای حرارتی پایین مانند پلی آمید یا پلی اورتان تشکیل شده است که بین پروفیل های آلومینیوم داخلی و خارجی ثابت شده و یک مانع عایق در قاب پنجره ایجاد می کند. انتقال گرما و سرما را از طریق فریم پنجره به حداقل می رساند در نتیجه بهره وری انرژی بهبود پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: پروفیل آلومینیوم ریلی

قیمت پنجره عایق ترمال بریک
قیمت پنجره عایق ترمال بریک به عواملی مثل ابعاد پنجره، نوع خدمات رنگی، کشویی یا لولایی بودن پنجره و تعداد باشو بستگی دارد. معمولا قیمت پروفیل درب و پنجره ترمال بریک از پنجره های نرمال بالاتر می باشد. این پنجره ها کلا بدون تعمیر و نگهداری هستند بدین معنی که با گذشت زمان کمرنگ یا تغییر رنگ نمی دهند. بزرگترین ویژگی پنجره های آلومینیومی دوام بالای آن ها می باشد.
پنجره آلومینیومی ترمال بریک به طور متوسط حدود 45 سال دوام دارند. پنجره و پروفیل آلومینیوم ترمال بریک به دلیل ماهیت مستحکم و ماندگاری طولانی که در طی سال ها دارند در ساختمان های تجاری و مسکونی، ویترین مغازه ها و موارد بسیار دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. پروفیل های آلومینیوم می توانند آنودایزیا پوشش پودری شوند تا در طیف وسیعی از رنگ های رال ارائه شوند همچنین در برابر آب و هوای سخت از جمله اشعه UV و خوردگی نمک مقاومت کنند. این پروفیل ها می توانند مقدار انرژی مصرفی برای گرم کردن خانه شما را کاهش دهند همین امرباعث کاهش قبض های برق می شوند

چه عواملی بر قیمت آلومینیوم ترمال بریک تاثیر می گذارند؟

قیمت آلومینیوم ترمال بریک به متغیرهای زیادی بستگی دارد. به طور کلی این عوامل شامل:
• اندازه پنجره
• تعداد بازشوها
• تعداد و برند یراق آلات
• هزینه تولید پروفیل، ساخت و نصب
• سیستم پنجره ( کشویی، لولایی، لیفت اسلاید و...)
• نوع شیشه (شیشه 4 یا 6 میلی متر، شیشه لمینت یا شیشه سکوریت)

بیشتر بخوانید: پروفیل آلومینیوم چیست

چرا امروزه به پنجره آلومینیوم ترمال بریک نیاز است؟

پنجره آلومینیوم ترمال بریک به دلیل ماهیت مستحکم و ماندگاری طولانی در ساختمان های تجاری و مسکونی مورد استفاده زیادی قرار می گیرند. آن ها قاب های باریک تری را ارائه می دهند که می توانند از پانل های شیشه ای بزرگ و سنگین پشتیبانی کنند بنابراین برای ویترین مغازه ها، دفاتر و ساختمان های تجاری مختلف دیگر نیز مناسب هستند. در حالی که آلومینیوم دارای چندین ویژگی مثبت است، اما یک ماده بسیار رسانا است.
در نتیجه درب و پنجره های آلومینیومی مستعد از دست دادن گرما هستند، به راحتی سرد می شوند و مشکلات تراکم را افزایش می دهند. امروزه در ساخت درب و پنجره های آلومینیومی از پروفیل آلومینیوم ترمال بریک که یک فناوری مدرن می باشد استفاده می کنند که در آن یک فاصله بین اجزای فریم ایجاد می شود که با استفاده از مواد با رسانایی کم مانند نوار پلی آمید به یکدیگر متصل شده اند.