پروفیل آلومینیوم نمایش نسخه اصلی

✔️پروفیل آلومینیومی شیاردار | گروه صنعتی پارس مهر

پروفیل شیاردار یا پروفیل شیاردار صنعتی از آلیاژهای آلومینیم تهیه می شود. محصولات ساخته شده از این پروفیل در محیط های کارگاهی یا صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

430

پروفیل آلومینیومی شیاردار

پروفیل شیاردار یا پروفیل شیاردار صنعتی از آلیاژهای آلومینیم تهیه می شود. محصولات ساخته شده از این پروفیل در محیط های کارگاهی یا صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.
علت این است که در این محیط ها به محصولاتی مانند قاب، پایه، قفسه، میز و محصولاتی از این قبیل نیاز است که به صورت آماده در بازار وجود ندارند یا این که پاسخگوی نیازهای مصرفی این محیط ها نیست، بنابراین با استفاده از این نوع پروفیل محصولات مذکور به راحتی ساخته می شوند.

بیشتر بخوانید: درب فرانسوی آلومینیومی

همانطور که می دانید پروفیل ها دارای انواع مختلف با کاربردهای متفاوت می باشند که از انواع این پروفیل ها می توان به پروفیل شیاردار، پروفیل نبشی، درز انبساط، نوار کنج و دیگر موارد مشابه اشاره کرد.

پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی امکان ساخت هر چیز قابل تصور را می دهد، این موارد می تواند اعم از پایه های ماشین، محفظه های ایمنی از ماشین آلات و سیستم های صنعتی، محافظ های محیطی، قفسه های ابزار، پایه های ربات ها، چرخ دستی ها، میزهای صنعتی،  ایستگاه های کاری، واحدهای نمایشگر، پروفیل فریم لس و ساخت اتصال دهنده کابل های الکتریکی، ساخت میز کار صنعتی، سیستم لوله پروفیل، سیستم های اتوماسیون، سیستم های پلکانی و سکو، ساخت محفظه ماشین آلات، سیستم های پنوماتیک، سیستم های نوار نقاله ای، محافظ  میز کانتربا پانل های پلکسی گلس و یا موارد دیگر  باشد.

روش تولید آلومینیوم شیاردار
آلومینیوم شیاردار توسط پرس اکستروژن  با سطح مقطع های مشخص تولید می شود همچنین می توان پروفیل آلومینیوم صنعتی را به طول برش مورد نظر برش داد. کلیه پروفیل های آلومینیومی مانند پروفیل های لوور آلومینیومی نما را می توان با انجام روش های زیرسازی مانند آنادایزینگ، پولیشینگ و براشینگ، خدمات رنگ پودری الکترواستاتیک و خدمات طرح چوب پوشش داد.

آنادایزینگ
در فرآیند آنادایزینگ با ایجاد لایه اکسید آلومینیوم با ضخامت ١٠ میکرومتر بر روی سطح آلومینیوم، آلومینیوم شیاردار در برابر در برابر خوردگی و اشعه شدید نورخورشید مقاوم خواهد شد.

خدمات رنگ پودری
فرآیند خدمات رنگ پودری الکترواستاتیک با ایجاد ثبات و چسبندگی بیشتر رنگ به سطح  پروفیل آلومینیوم، مقاومت پروفیل های آلومینیومی را در برابر خوردگی و باران های اسیدی چند برابر خواهد کرد. از مزایای اجرای این روش طیف های رنگی متنوع و وسیع می باشد. از استفاده از فولاد مواردی شامل انعطاف ناپذیری، جوشکاری، سنگ زنی، رنگ کاری دارد که با استفاده از پروفیل های آلومینیوم شیاردار این مشکلات حذف خواهد شد.

پرکاربردترین پروفیل شیاردار صنعتی
پروفیل با شیارهای 5 میلی متری
اندازه شیار در این پروفیل 5 میلی متر است. پروفیل های لاین 5 برای سازه های ظریف اما پایدار ایده آل هستند و برای سازه هایی که بارهای سبک را تحمل می کنند استفاده می شود.

پروفیل با شیارهای 6 میلی متری
 پروفیل های لاین 6 با صرفه جویی در وزن، انتخاب خوبی برای استفاده در میزها، قفسه ها و فریم های محکم می باشند.

پروفیل با شیارهای 8 میلی متری
این پروفیل با شیار 8 میلی‌متری دارای بیشترین لوازم جانبی و اجزای مرتبط است، که باعث می‌شود در تمام کاربردهای صنعتی مانند پروفیل فریم لس محفظه‌های جانبی، آسانسور ونوار نقاله مورد استفاده قرار گیرد.

پروفیل با شیارهای 10 میلی متری
این نوع پروفیل با حداکثر ظرفیت تحمل بار، زمانی استفاده می شود که بارهای سنگین نیازبه پشتیبانی داشته باشند، همچنین برای سازه هایی مانند میز کار، فریم  ماشین آلات، چرخ دستی های حمل و نقل، کابین های محافظ و سیستم های حمل و نقل سنگین کاربرد دارند.

پروفیل با شیارهای 11 میلی
پروفیل های لاین 11 به ویژه برای سازه های با فریم پایدار که نیاز به تحمل بارهای دارند مناسب هستند. سازه های نوار نقاله های  که به ویژه در صنایع تهویه مطبوع و بسته بندی استفاده می شوند از این موارد هستند.

علل استفاده از پروفیل شیاردار
محصولات آماده پس از مدتی از چرخه تولید خارج می شوند و یافتن و خرید دوباره آنها مشکل خواهد بود، صرف زمان و هزینه نیز برای یافتن محصول مورد نظر مورد قابل توجهی است که ساخت محصول مورد نظر با این نوع پروفیل را به صرفه تر خواهد نمود.
پروفیل شیاردار صنعتی دارای سطح مقطع ها و اندازه های مختلفی می باشد، بنابراین برای اتصالات از یراق آلات و نیز برش پروفیل ها مطابق با خواست مشتریان باید امکان تولید و عرضه هر نوع فریم وجود داشته باشد.

بیشتر  بخوانید: یراق شیشه و پنجره های آلومینیومی

تولید هر نوع نوع فریمی با هر طرح و اندازه ای با استفاده از پروفیل های شیاردار بسیار ساده و مقرون به صرفه و ساده می باشد و به تخصص خاص یا ابزارآلات پیچیده ای جهت مونتاژ نیازی نیست و هر طرحی را به راحتی می توان اجرا نمود.
پروفیل شیاردار آلومینیومی دارای حداقل مقدار پیچیدگی و یا تابیدگی در سطح مقطع و در امتداد طول خود می باشد. این پروفیل های آلومینیومی اندازه های مختلف تولید می شوند.
اندازه پروفیل از سایز 20*20 میلی متر برای قاب های کوچک و یا شاسی های کم استحکام شروع می شود. سایزهای بزرگ پروفیل شیاردار 180*45 و یا 135*90 میلی متر با استحکام زیاد تولید می شود.

ویژگی ها و خواص پروفیل شیاردار صنعتی
برای اینکه پروفیل شیاردار آلومینیومی دارای بالاترین کیفیت ممکن باشد باید برخی نکات رعایت شود. از ابتدای فرآیند تولید این پروفیل ها، استفاده از مواد اولیه درجه یک و با کیفیت، قالب اکستروژن فولادی مناسب و ساخت و تولید استاندارد، کنترل و تضمین کیفیت از ابتدا تا پایان تولید پروفیل، بسته بندی و حتی حمل و نقل صحیح در تولید پروفیل صنعتی باکیفیت بسیار موثر خواهد بود.
در ساخت پروفیل شیاردار معمولا از آلیاژ 6063 آلومینیوم استفاده می شود. این آلیاژ دارای سختی بسیار بالا، خواص مکانیکی مطلوب، ظاهر آندایزینگ شده مناسب و خاصیت و دارای قابلیت ماشین کاری و سوراخ کاری بالایی می باشد. این پروفیل های شیاردار دارای استحکام و قابلیت تحمل وزن بسیار بالا را نیز مانند آلیاژ 6063 آلومینیوم، ماده اولیه سازنده خود دارند.

انواع پروفیل شیاردار آلومینیومی
پروفیل های شیاردار به دو شکل به بازار عرضه می شوند:
پروفیل شیاردار صنعتی
پروفیل سوراخ دار صنعتی

با استفاده از پروفیل های شیاردار صنعتی که دارای سطوح مقطع مختلف هستند هر نوع فریمی را می توان ساخت. یکی از مزایای پروفیل آلومینیومی ساخت بسیار ساده فریم ها و پایه های متنوع بدون نیاز به تخصص می باشد. بنابراین هر طرحی طبق خواست مشتری قابل اجراست.
استفاده از مواد اولیه درجه یک و فابریک، فولاد درجه یک و با کیفیت جهت ساخت قالب اکستروژن، کنترل کیفیت و رعایت اصول استاندارد حین تولید بر روی کیفیت پروفیل های تاثیر بسیار مثبتی دارد. پروفیل صنعتی اغلب در خطوط تولید کارخانه ها، تولید دستگاه های صنعتی، ساخت میزهای کار، نوارهای نقاله و موارد مشابه مورد استفاده قرار می گیرد.
انواع پروفیل آلومینیوم شیاردار و ایده استفاده از آن به عنوان جایگزین فولاد  توسط دو بنیانگذار این کالا  Gerrit Pies و Wolfgang Rixen شروع شد که منجر به تولید اولین پروفیل های ساختمانی با شیارها و اتصالات پیچ گردیداشکال مختلفی از آلومینیوم شیاردار در بازار موجود است اما پر کاربرد ترین آن ها پروفیل آلومینیوم شیار دارv و پروفیل شیار دار T می باشد.
این پروفیل ها  بر اساس اندازه و نوع شیار به گروهای زیر تفسیم بندی می شوند:
20 میلی متر
30 میلی متر
40 میلی متر
44 میلی متر
45 میلی متر

رایج ترین پروفیل های شیاردار صنعتی
همان طور که ذکر کردیم پروفیل های صنعتی آلومینیومی از جمله پروفیل نبشی، درز انبساط، نوار کنج و پروفیل شیاردار در سطح مقطع های مختلفی تولید می شود. رایج ترین پروفیل صنعتی، پروفیل مقطع مربعی و مستطیلی می باشد که معمولا اندازه های 20 تا 180 میلی متر می باشند.

بیشتر بخوانید: ترمال بریک چیست؟

ویژگی های پروفیل های شیاردار صنعتی
دارای سطحی آندایزینگ شده است که مقاومت آن را در مقابل زنگ زدگی افزایش می دهد.
دارای قابلیت سختی کاری و قلاویز کردن
دارای طول های مختلف
دارای قیمت مقرون به صرفه
استحکام و دوام بالا
پشتیبانی از پروژه های DIY
مهمترین کاربردهای پروفیل های شیاردار آلومینیومی
ساخت انواع فریم، پایه، قفسه و … در اندازه های مختلف
ساخت استراکچر در دستگاه های پرینتر سه بعدی، CNC، لیزر و …
ساخت انواع دستگاه های صنعتی
ساخت انواع نوار نقاله

مزایای آلومینیوم شیاردار
انعطاف پذیری
مونتاژ سریع
نصب  آسان در بازه زمانی کوتاه و با حداکثر کیفیت متریال
پیکربندی آسان
مقرون به صرفه بودن
مقاومت در برابر خوردگی
قابلیت استفاده مجدد از پروفیل ها و قطعات
برخلاف سازه های فولادی پروفیل شیاردار آلومینیومی نیاز به جوشکاری و سمباده زدن ندارند. علاوه بر آن پروفیل های آلومینیومی دارای مقاوم بالا باظرفیت تحمل بار زیاد می باشند. تمام پروفیل های آلومینیوم اکسترود شده شیاردار، برای متناسب سازی دقیق و حداکثر سختی طراحی شده اند.