پروفیل آلومینیومی و کاربرد آن در ساخت پنجره

پنجره آلومینیومی ساده با دو نوع پروفیل ST و کرونت ساخته میشود که تفاوت عمده آن ها در سطح مقطع پروفیل‌شان هست.

140

پروفیل آلومینیومی و کاربرد آن در ساخت پنجره

پنجره آلومینیومی ساده با دو نوع پروفیل ST و کرونت ساخته میشود که تفاوت عمده آن ها در سطح مقطع پروفیل‌شان هست. این روزا با توجه به مزایای بیشتر پنجره های ST موارد استفاده آن از کرونیت ها بیشتر است. امروزه از پنجره های ST نسبت به کرونیت به دلیل مزایای بیشترش، استفاده بیشتری می شود. پنجره های پروفیل آلومینیومی ساده کیفیت بالاتری دارند و تجهیزات آن‌ها نیز مناسب تر هستند. نوع دوم پنجره های پروفیل آلومینیومی، نرمال بریک هست که بخاطر قابلیت عایق حرارتی استفاده بیش‌تری از آن در صنعت ساختمان سازی می‌شود.
از نقاط ضعف پنجره های آلومینیومی می توان به عایق حرارتی ضعیف آن اشاره کرد. به همین دلیل است که پنجره های نرمال بریک ساخته و پرداخته شده اند تا این نقطه ضع برطرف شود به نقطه ی قوت برسد. پنجره های نرمال بریک گرما را تا 220 درجه سانتی گراد و سرما را تا 50 درجه سانتی گراد تحمل می کنند. پنجره نرمال بریک علاوه بر عایق مناسب گرما و سرما، ظاهری بسیار تمیز، زیبا و شکیل دارد.
دسته سوم، پنجره های چوب آلومینیومی هستند که لایه داخلی آن از چوب تشکیل شده و لایه بیرونی آلیاژ آلومینیوم است. این محصول نیز با توجه به نوع ساختش کاربرد های زیادی در صنعت ساختمان سازی دارد.