انواع درب آلومینیومی - کاربرد و مزایای آن - تولیدکننده پروفیل آلومینیومی

انواع درب آلومینیومی - کاربرد و مزایای آن - تولیدکننده پروفیل آلومینیومی

انواع درب آلومینیومی - کاربرد و مزایای آن - تولیدکننده پروفیل آلومینیومی

آلومینیوم به دلیل وزن سبک و استحکامی که دارد بسیار پرطرفدار شده است. درب های آلومینیومی دارای طراحی حرارتی بسیار پیشرفته برای بهبود بهره وری انرژی هستند و نیاز کمی به تعمیر و نگهداری دارد.
1400/10/9
0 نظر

انواع درب آلومینیومی

آلومینیوم به دلیل وزن سبک و استحکامی که دارد بسیار پرطرفدار شده است. درب های آلومینیومی دارای طراحی حرارتی بسیار پیشرفته برای بهبود بهره وری انرژی هستند و نیاز کمی به تعمیر و نگهداری دارد.

این نوع درها در ابعاد، طرح و رنگ فریم های مختلفی تولید و ارائه داده می شود و از نظر کیفیت و قیمت بسیار عالی و به صرفه است.

انواع درب آلومینیومی

درب های آلومینیومی کاربرد های متنوعی دارند و بیشتر در ساختمان سازی و خانه های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند و همین دلیل موجب شده است که خط تولید آن گسترده شود و در هر ابعاد و رنگی تولید شود.

درب آلومینیومی رنگی

درب های آلومینیومی تنوع رنگی بالایی دارند و این قابلیت که درب آلومینیومی در طرح چوب داشته باشیم باعث می شود که این در ها به یکی از بهترین نمونه های موجود در بازار تبدیل شوند.

درب های ورودی مدرن ما می توانند با توجه به مشخصات دقیق شما طراحی و ساخته شوند. شما با خرید این درب ها تعادل کامل زیبایی، دوام و بهره وری انرژی را به خانه خود دعوت می کنید. خواه به دنبال ظاهری همیشگی باشید تا با نمای خود آمیخته شود. و یا صحنه ای چشم نواز داشته باشید، آلومینیوم یک انتخاب عالی است. درب آلومینیومی طراحی مدرن را با ظاهری تمیز تجسم می بخشد.

بیشتر بخوانید: انواع پنجره آلومینیومی

درب آلومینیومی چیست؟

آلومینیوم یک متریال مقاوم و ماندگار می باشد. وقتی که نیاز به درب های بزرگ دارید که دهنه های بزرگی را پوشش دهند مقاومت درب حرف اول را می زند. در و پنجره هایی که برای دهنه های بزرگ تولید می شوند وزن بالایی دارند. این امر به این دلیل وزن خود فریم است. که می تواند از جنس چوب، پلی اورتان (PVC) ، آهن و … باشد. علاوه بر فریم اصلی قسمت میانی دری و پنجره که در انواع متریال ها و بالاخص شیشه ای می تواند باشد نیز وزن زیادی را دارند.

درب آلومینیومی چیست؟

همین وزن زیاد باعث می شود که نیاز به یک دیوار مقاوم داشته باشیم تا بتوانیم این درب ها را به آن ها نصب کنیم. 

در اکثر اوقات ضخیم کردن دیوار و یا استفاده از نعل درگاه های فولادی بسیار پر هزینه خواهند بود. در این مواقع درب آلومینیومی به عنوان یک متریال فوق العاده برای تولید درب هایی با دهنه های بزرگ و البته سبک به میان می آید. استفاده از درب های آلومینیومی شیشه خور که معمولا برای درب های محوطه و یا بالکن ها مورد استفاده قرار می گیرند.

علاوه بر آن زیبایی خاصی به فضای داخلی شما اضافه می کنند، می توانند مقاومت کافی در برابر وزن از خود نشان دهند.

کاربرد های درب آلومینیومی ورودی

درب آلومینیومی ورودی، قابل استفاده در:

۱ . درب آلمینیومی دستشویی

۲ . درب آلومینیومی ساده

۳ . درب آلومینیومی ریلی

۴ . درب آلومینیومی شامپاینی

۵ . درب آلومینیومی طرح دار

۶ . درب آلومینیومی سفید

۷ . درب توری آلومینیومی ریلی

۸ . درب آلومینیوم طرح چوب

۹ . درب آلومینیومی رنگی

۱۰ . درب آلومینیومی دوجداره

بیشتر بخوانید: کاربرد و ویژگی های آلومینیوم

مزایای درب های آلومینیومی

درب های آلومینیومی مزایای گسترده ای دارند. داشتن این مزایا این درب ها را به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها برای ساختمان شما تبدیل می کنند.

مزایای درب های آلومینیومی

 با داشتن طول عمری زیاد درب آلومینیومی شما می توانید تا سال های زیادی از مزایای این درب ها بهره مند شوید.

امنیت عالی و محافظت در برابر سرقت

طول عمر و دوام در طی سالهای طولانی

خواص عایق حرارتی خوب

نگهداری آسان درب های آلومینیومی

به دلیل مقاومت در برابر هرگونه خوردگی، درب های آلومینیومی به راحتی نگهداری می شوند و همچنین در سخت ترین شرایط هوایی هم مقاومت می کنند. این درب ها به راحتی قابل شستشو هستند و نیاز به مراقبت زیادی ندارند. برخلاف درب های چوبی و آهنی که می بایست آن ها را تند تند مورد بررسی قرار داد و به آن ها ضد زنگ زد. یا از تبله کردنشان جلوگیری نمود. همچنین تغییرات آب و هوایی باعث انبساط و انقباض درب ها خواهند شد.

بازده حرارتی درب های آلومینیوم

درب و پنجره های ترمال نوع خاصی از درب و پنجره های آلومینیومی می باشند که از هدر رفتن حرارت و انرژی جلوگیری می کنند. در فریم این نوع از در آلومینیومی از نوعی حبس هوا استفاده می گردد که به عنوان عایق حرارتی عمل می کند. این مسئله موجب ی شود که در فصل های گرم سال از ورود هوای گرم به داخل خانه جلوگیری شود و انرژی کولر ها و یا دستگاه های تبادل حرارت نیز به بیرون درز پیدا نکند. و در فصل های سرد سال سرمای هوای بیرون به داخل نفوذ نکرده و گرمای محیط داخلی نیز به هدر نرود .

استفاده از فریم های دو و یا سه جداره آلومینیومی در درب های آلومینیومی شیشه ای کمک بسیاری به این قضیه می کند. در درب و پنجره های دو جداره آلومینیومی نیز با محبوس کرن لایه ای از هوا و یا گاز های عایق مثل اوزون یک عایق حرارتی بین جداره های شیشه ای ایجاد می کنیم. این عایق علاوه بر جلوگیری از نفوذ حرارت، اشعه های مضر خورشید را در لایه میانی محبوس می کند و اجازه ورود به خانه را نمی دهد.

این مراحل از طرفی باعث ایجاد گرمای شدید در لایه میانی می شود. اما توصیه می شود که در بیرونی ترین لایه در و پنجره های شیشه ای که در معرض تابش خورشید قرار دارند از شیشه های رفلکس استفاده شود. با این کار اشعه های گرما بخش ماورای بنفش و UV به لایه های درونی نفوذ نخواهند کرد.

آلومینیوم ماده ی قابل بازیافت

آلومینیوم یک ماده پایدار می باشد. که همچنین پایدارترین ماده ای است که می توانید برای دربهای خانه خود انتخاب کنید. بازیافت آلومینیوم فقط به 5 درصد از انرژی ای که برای ایجاد آن استفاده می شود نیاز دارد. این میزان از ایجاد آلودگی های زیست محیطی جلوگیری می کند.

 شما با خرید درب آلومینیومی علاوه بر مزیت های فراوان برای خانه تان، هیچگونه ضرری به محیط زیست هم نخواهید رساند.

چگالی درب آلومینیومی بسیار پایین می باشد. این به این معنی است که این در ها در ازای میزان حجمی که اشغال می کند جرم کمی دارند. این مسئله موجب می شود که درب های آلومینیومی بزرگ قابلیت تولید در انواع سایز ها را داشته باشند. به همین دلیلی است که چهار چوب آلومینیومی در مقایسه با uPVC بسیار ظریف تر می باشد. این مسئله کمک می کند تا نور بیشتری به اتاق وارد شود و منظره زیبا تری را به فضای داخلی وارد کنید.

جذابیت در درب های آلومینیومی

یک تصور غلط در ذهن مردم وجود دارد که درب های آلومینیومی باید یک رنگ خاکستری داشته باشند. امروزه آن ها در طیف های گسترده ای از رنگ ها و سبک ها متناسب با دکوراسیون منزل شما تولید می شوند.

گزینه های طراحی نامحدود

درب آلومینیومی از اهمیت زیادی برای طراحی معماری خانه شما برخوردار است. سبک، رنگ و لوازم جانبی آن به خانه استایل منحصر به فردی می بخشد.  

بیشتر بخوانید: پروفیل آلومینیوم چیست

انواع درب آلومینیومی

انواع درب آلومینیومی

این درب ها متناسب با کارایی که دارند در انواع متنوعی و جذابی تولید می شوند.

درب های آلومینیومی کشویی

درب های آلومینیومی کشویی معمولا به شکل شیشه ای تولید می شوند. این درب ها برای حیاط، محوطه، بالکن ها و تراس ها بسیار کاربرد دارند. در واقع فریم شیشه ی این درب ها از جنس آلومینیوم می باشد. این ساختار به دلیل مقاومت بالا و سبک بودن انتخابی مناسب برای درب های کشویی می باشد. درب های کشویی می توانند در ابعاد بسیار بزرگ بسیار بزرگ تولید شوند. با این ویژگی خاص شما می توانید از نور زیاد و منظره زیبای اطراف خود لذت ببرید . این در ها می توانند در انواع رنگ ها و مدل ها متناسب با سلیقه مشتری و زبان طراحی تولید شوند.

درب های آلومینیومی دیواری

درب های آلومینیومی دیواری به صورت درب منفرد یا جفتی در دسترس هستند که می توانند از داخل یا خارج باز شوند. متریال آلومینیومی فریم قاب را تشکیل می دهند. در حالی که قسمت عمده درب شیشه ای است و فضای بیرون را به داخل خانه وارد می کند. هنگامی که در های دیواری به صورت جفت باشند، به آنها عنوان درب های فرانسوی نیز داده ی شود.

درب های آلومینیومی نرده ای

این درب ها به طور کلی دارای پانل های شیشه ای بزرگ و شفاف هستند که با لولا به قاب اصلی متصل شده اند. این طرح همچنین نمایی پانوراما از محیط اطراف را فراهم می کند. بیشتر اوقات، شما یک طرح مدرن با لمس سنتی به این درها پیدا خواهید کرد.

درب های آلومینیومی ترکیبی

درب های آلومینیومی ترکیبی در واقع ترکیبی از درب و پنجره در کنار هم محسوب می شوند. به شکلی که قسمت هایی از درب ها به عنوان ثابت و پنجره عمل کرده و قسمت هایی از آن به صورت در می باشد. از این در ها برای فضاهایی استفاده می شود که می خواهیم از هر دو امکان در و پنجره به صورت مشترک استفاده کنیم.

درب های دو شاخه آلومینیومی

درب های دو شاخه آلومینیومی، یکی از جذاب ترین انواع درب های آلومینیومی می باشند. این درب ها همچنین به عنوان دربهای کشویی، تاشو شناخته می شوند. هنگامی که صفحه ها به کنار می لغزند، صفحات را به هم می رسانند و به اندازه طول اتاق باز می شوند. با این کار در ها به عنوان یک تقسیم کننده عالی برای اتاق محسوب می شوند. این در ها این امکان را می دهند . تا در صورت عدم تمایل برای باز کردن تمام فاصله بین اتاق ها، از آنها به صوت یک درب پنجره ترکیبی استفاده کرد.

هزینه ها

در مقایسه با سایر ساختارها، درب های آلومینیومی احتمالاً کمی هزینه بالاتری برای شما دارند. هنگامی که شما در زمان طولانی نیازمند تعویض درب های خانه خود نباشید. هنگامی که در طولانی مدت هیچ خرابی در این در ها به وجود نیاید و نیازمند تعمیر آن تباشید. هنگامی که با استفاده از این در ها قبض های ماهیانه انرژی را در مبلغ های کمتری پرداخت کنید. در تمامی این موارد به اهمیت خرید درب های آلومینیومی پی می برید.

امنیت درب های آلومینیومی

آلومینیوم علی رغم طراحی زیبا، یکی از محکم ترین مواد در طبیعت هم است. این مقاومت باعث می شود درب ها و پنجره ها بسیار ایمن باشند. این ماده نه تنها از استحکام فوق العاده ای برخوردار است. بلکه درب ها اغلب با قفل های چند نقطه ای و پارچه های ارسی تولید می شوند.

هزینه پنجره دوجدار آلومینیومی

هزینه پنجره دوجدار آلومینیومی

قیمت پنجره های دوجدار آلومینیومی به دلایل زیادی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به نوسانات اخیر بازار و تغییر قیمت مداوم متریال اولیه اشاره کرد. قیمت پنجره دوجدار آلومینیومی به خاطر دوام زیاد، کیفیت بالا، ظاهر جذاب و ... نسبت به سایر پنجره ها ممکن است کمی بیشتر باشد ولی همانطور که می دانید با استفاده از پنجره های آلومینیومی به میزان زیادی می توان در هزینه های گرمایشی و سرمایشی صرفه جویی و از اتلاف انرژی جلوگیری کرد. دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت پنجره دوجدار آلومینیومی ضخامت آلومینیوم، نوع و جنس مواد اولیه، سایز پنجره و ... می باشد.

قیمت درب و پنجره آلومینیومی

قیمت درب و پنجره آلومینیومی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت درب و پنجره آلومینیومی می توان به قیمت خرید و فروش مواد اولیه، شیوه تهیه و ساخت درب و پنجره آلومینیومی، ابعاد و اندازه، تعداد یراق آلات مورد استفاده برای نصب درب و پنجره آلومینیومی و ... اشاره کرد. پروفیل ها دارای انواع مختلف و جنس های متفاوتی هستند که این عامل خود سبب متغیر بودن قیمت درب و پنجره آلومینیومی است. دوام بالا، کیفیت مطلوب، تنوع زیاد، حمل و نقل سریع، نصب آسان و ... از دیگر عواملی هستند که بر قیمت درب و پنجره آلومینیومی تاثیر مستقیم می گذارند.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر