یراق آلات پنجره دوجداره آلومینیوم ☎️ 09130203115

یراق آلات پنجره دوجداره آلومینیوم ☎️ 09130203115

واژه «یراق» زمانی که انسان توانست فلزات را ذوب کند و با استفاده از آن‌ها ابزارآلات مورد نیاز زندگی خود را بسازد به وجود آمد و در ابتدا فقط برای افسار و زین متصل به اسب و چهارپایان به کار می‌رفت.
1401/7/21
0 نظر

یراق آلات پنجره دوجداره آلومینیوم

واژه «یراق» زمانی که انسان توانست فلزات را ذوب کند و با استفاده از آن‌ها ابزارآلات مورد نیاز زندگی خود را بسازد به وجود آمد و در ابتدا فقط برای افسار و زین متصل به اسب و چهارپایان به کار می‌رفت. با به وجود آمدن انواع سلاح، از عبارت «یراق» برای مدل‌های خاصی از سلاح از جمله جنگ‌افزارهای فلزی مانند شمشیر و نیزه بکار می رفت.

بیشتر بخوانید: یراق آلات پنجره آلومینیومی

اما امروزه «یراق و یراق آلات» ابزارهای فلزی است که با ذوب فلز و شکل گرفتن آن در قالب‌های مختلف، ساخته و آبکاری می‌شوند و شامل تمامی ابزارها و تزئینات جانبی به کار رفته در وسایل اطراف ما شده است. از یراق آلات برای تولید مبل، کابینت، سرویس‌های بهداشتی، ابزارهای فنی، تجهیزات مهندسی و همه موارد مشابه استفاده می‌شود. یراق آلات استفاده از بسیاری لوازم را برای ما ساده کرده است.

یراق آلات پنجره دوجداره آلومینیوم

انواع یراق آلات

انواع مختلف یراق آلات براساس نوع خاص کاربرد طبقه بندی می شود که به شرح آن می پردازیم:

1. یراق آلات ساختمانی

2. یراق آلات بادی

3. یراق آلات دستی

4. یراق آلات هنری و رنگ آمیزی

5. یراق آلات هیدرولیک

6. یراق آلات برقی

7. یراق آلات دیزلی و بنزیلی

بیشتر بخوانید: قیمت یراق آلات آلومینیوم

استفاده از یراق آلات دو دلیل دارد

1. استفاده از یراق آلات برای زیبایی

یکی از مهم‌ترین کاربردهای یراق آلات زیبایی آن‌ها است. مثلا یک درب، یک پنجره دوجداره، یک کابینت یا یک کمد نیاز به دستگیره‌هایی دارد که در انواع و اشکال مختلف در بازار وجود دارد و علاوه بر کارآیی، به زیبایی ظاهری در کمک می‌کند.

در مورد درب و پنجره های دوجداره، انواع مختلف لولاها و دستگیره‌ها باعث تغییر سبک و جهت باز و بسته شدن پنجره‌ها می شوند. 

2. استفاده از یراق آلات برای آسان‌ شدن کاربرد وسایل

برای توضیح این مطلب به باز و بسته شدن و روان بودن پنجره دوجداره به هنگام باز و بسته شدن با استفاده از انواع لولاها می توان اشاره کرد.

انواع یراق آلات

انواع یراق آلات پنجره دوجداره 

پیشرفت تکنولوژی در زمینه حفظ ایمنی و صرفه جویی در مصرف انرژی باعث شده طراحی  قفل و یراق آلات درب و پنجره دوجداره در تراز بالایی قرار گیرد. طرح‌های زیبا و ایمن یراق آلات پنجره دوجداره به گونه ای است که در یا پنجره را  از چهار جهت قفل کرده و امنیت فوق‌العاده‌ای برای ساکنین منزل ایجاد می کند..

این درب و پنجره‌ها در عین حال به راحتی فقط با چرخش آسان یک دستگیره و به وسیله قفل‌هایی به شکل قارچی به قاب‌های‌شان محکم می‌شوند که این امر سبب افزایش ایمنی درب و پنجره دو جداره شده است. 

به طور کلی یراق آلات درب و پنجره دوجداره شامل یراق تک حالته، یراق دو حالته، یراق کشویی، یراق کشویی – لغزشی نیمه اتوماتیک، یراق کشویی – لغزشی تمام اتوماتیک و یراق تاشو می باشد. این یراق آلات بسیار مستحکم هستند و در درجه بالایی از ماندگاری متریال قرار دارند. 

بیشتر بخوانید: فروش یراق آلات آلومینیوم

یراق اسپانیولت برای پنجره دوجداره

اسپانیولت که در اصطلاح قفل درب نیز نام دارد ، یکی از مهم‌ترین اجزای یراق آلات پنجره‌ دوجداره است. کیفیت اسپانیولت به نوع آلیاژ استفاده شده در آن بستگی دارد. بی‌کیفیت بودن آلیاژ مورد استفاده در یراق اسپانیولت باعث افزایش فشار بیشتر بر روی دستگیره‌های در یا پنجره شده و آن را از کار می‌اندازد. اسپانیولت های موجود در بازار برندهای مختلفی دارند و تولید کشورهایی همچون ترکیه یا آلمان هستند. 

دستگیره پنجره پنجره دوجداره

انتخاب دستگیره مناسب برای درب و پنجره، باعث افزایش طول عمر کلی درب و پنجره و حتی اسپانیولت آن خواهد شد. نصب دستگیره‌های بلندتر باعث وارد شدن فشار کمتری به اسپانیولت خواهد شد. همچنین دستگیره هایی که دارای اهرم توپُر هستند، از کیفیت بالاتری برخوردار می باشند.

مورد دیگری که در انتخاب دستگیره باید در نظر گرفت، ضخامت صفحه اصلی دستگیره است. همچنین ماشین‌کاری اتصال اهرم به صفحه اصلی باعث آسان‌تر شدن نحوه حرکت پنجره می‌شود. علاوه بر این‌ها، کیفیت آلیاژ استفاده شده در ساخت شفت چهار پهلو به کارکرد بهتر و طولانی‌تر دستگیره‌ها کمک می‌کند.

در صورتی که فنر دستگیره جنس مناسبی نداشته باشد، عملکرد اهرم در زاویه قائم تغییر می‌کند. مورد بعدی، زوار جای پیچ است. این مورد حتما باید استحکام و مقاومت کافی و بالایی در برابر شکستگی و خرد داشته باشد.

سیلندر پنجره دوجداره

از دیگر یراق آلات پنجره دوجداره که کاربرد فراوانی دارد، سیلندر است. بهترین انواع سیلندرهای درب و پنجره، سیلندرهای برنجی است که معمولا توسط آلومینیوم کاور می‌شود.

بیشتر بخوانید: تولید یراق آلات آلومینیوم

زبانه قفل پنجره دوجداره

در پنجره های دوجداره، زبانه قفل بلند و یا کوتاه باشد، باید به طوری نصب شود که در هنگام باز و بسته شدن پنجره در جای خود ثابت شده و به درستی جا بیفتند. حداقل وزن لولا نیز باید برابر با ۱۱۰ گرم باشد تا بتواند در برابر شکستن از خود مقاومت لازم را نشان دهد.

پارس کوپال

انواع بازشوهای پنجره دوجداره

درب و پنجره دوجداره دارای یراق آلات مختلف با نام بازشو می باشد. بازشوها در انواع مختلف و با توجه به کاربردهای مختلف طراحی و تولید می شوند. انواع بازشوهای درب و پنجره دوجداره شامل بازشوهای یک حالته،‌ دوحالته، کلنگی، کشویی، فولکس واگنی، تاشو و فرانسوی هستند.

یراق بازشوی کلنگی طوری نصب می‌شود که نقطه دید را از روبه‌رو مسدود می‌کند. بازشوهای دو حالته به صورتی است که باز شدن پنجره بر روی دو محور عمودی و افقی انجام می شود. بازشوهای دوحالته در برابر صوت، رطوبت، باران و گرد و غبار عایق‌بندی محکمی دارند. با استفاده از این بازشوها،  هزینه‌های ناشی از مصرف انرژی تا حدود زیادی کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: قیمت پروفیل سبک

یراق‌های مربوط به بازشوهای کشویی،‌ در مواردی که با محدودیت فضا مواجه هستیم و می‌خواهیم از پنجره دوجداره کشویی استفاده کنیم بسیار کاربردی هستند. در نهایت، یراق آلات پنجره های دوجداره فولکس واگنی دارای عایق‌بندی بسیار بالایی می باشند و حتی از پنجره‌های کشویی نیز کاربردی‌تر هستند. این نوع یراق قیمت بالایی دارد، اما بر روی پروفیل‌های ارزان‌تر نیز قابل نصب می‌باشد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر