قیمت پروفیل آلومینیوم✔️ | پارس مهر

قیمت پروفیل آلومینیوم✔️ | پارس مهر

پروفیل به معنی ثابت بودن مقطع در طول مشخصی است. پروفیل انواع مختلفی دارد، کاربرد عمده پروفیل‌ها در ساخت درب و پنجره‌ می‌باشد.
1401/7/6
0 نظر

قیمت پروفیل آلومینیوم

پروفیل آلومینیوم چیست؟

پروفیل به معنی ثابت بودن مقطع در طول مشخصی است. پروفیل انواع مختلفی دارد، کاربرد عمده پروفیل‌ها در ساخت درب و پنجره‌ می‌باشد. از این فلز اغلب به صورت پروفیل آلومینیوم استفاده می‌شود. ابعاد پروفیل ها که مطابق با کاربرد آنها طراحی شده از کانال های 8 و 10 میلی متری تشکیل شده است. آلومینیوم فلز جلا دار نقره‌ای رنگ، سبک و دارای قابلیت شکل‌پذیری زیادی است.

از ویژگی‌های مهم آلومینیوم این است که زنگ نمی زند. ویژگی های آلومینیوم در ساخت و ساز باعث شده مانند فولاد نیازی به فرآیندهای سنگ زنی و رنگ آمیزی نداشته باشدبه این ترتیب در برابر بارهای استاتیکی و دینامیکی دارای خواص قو و بسیار بادوام تر هستند. به لطف این ویژگی ها، پروفیل های آلومینیومی به جای پروفیل های فولادی ترجیح داده می شوند. پروفیل های آلومینیومی در رقابت با فولاد با قیمت بسیار مقرون به صرفه تری برای فروش عرضه می شوند.

قیمت پروفیل آلومینیوم

ویژگی های پروفیل آلومینیوم

پروفیل آلومینیوم یکی از مصالح ساختمانی است و کاربرد وسیعی دارد. مواد پروفیل آلومینیومی که در برابر گرما مقاوم است و به لطف ساختار کشسانی که دارد به راحتی شکل داده می شود. گرما را به راحتی منتقل می کند و در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم است. در برابر نشت مایع و گاز مقاوم می باشد. همچنین محیط را برای گسترش مداوم منطقه استفاده از مواد پروفیل آلومینیومی آماده می کند.

بیشتر بخوانید: قیمت پروفیل آلومینیوم درب و پنجره

مزایا و معایب استفاده از پروفیل آلومینیوم

مهمترین فاکتور در انتخاب پروفیل آلومینیوم داشتن مونتاژ سریال است. علاوه بر این ویژگی، دوام و ویژگی های طراحی بالا تنها تعدادی از دلایل ترجیح آلومینیوم می باشند. کانال های پروفیل آلومینیومی با ایده آل ترین سطح مقطع، استفاده آسان را فراهم می کند. سبک تر بودن آنها از پروفیل فولادی، راحتی زیادی را در فرآیندهای حمل و نقل در پی دارد. همچنین خاصیت ماندگاری بالایی دارد. به راحتی در هر منطقه ای مورد استفاده قرار می گیرد. باعث صرفه جویی در زمان و نصب سریعتر می شود. 

معایب پروفیل آلومینیوم

برخی از پروفیل های ساختمانی موجود در بازار کپک زده هستند که منعکس کننده خطاها در فرآیند ساخت می باشند. پروفیل های آلومینیوم اکسترود شده، در برابر خوردگی قوی نیست، به همین دلیل برای بهبود سطح مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر سایش باید به ظاهر آلومینیوم توجه کرد. ضخامت آلومینیوم آنودایز شده به AA10، AA15، AA20، AA25 تقسیم می شود و ضخامت آلومینیومی رنگ شده با الکتروفورتیک بر AB S تقسیم می شود، ضخامت پوشش آلومینیوم رنگ شده الکترواستاتیک Um40um بر روی سطح تزئینی است. مواد آلومینیومی با پوشش پودری و ضخامت لایه رنگ روی سطح تزئینی آلومینیوم با شش رنگ فلوروکربن بسته به نوع پوشش متفاوت است.

کاربرد پروفیل آلومینوم

پروفیل آلومینیوم صنعتی در هواپیما، قطار، رادیاتور صنعتی، خودرو، لوازم الکتریکی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

پروفیل های آلومینیومی معماری معمولا برای تولید پروفیل های آلومینیومی برای درها و پنجره ها، دیوارهای پرده، دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ها و سازه های ساختمانی استفاده می شوند.

پروفیل آلومینیوم در سطح به چهار دسته تقسیم می شود:

1-پروفیل آلومینیوم آنودایز شده:

سطح پروفیل آنودایز شده، الکترولیتی یا ارگانیک رنگی است.

2-پروفیل های آلومینیومی الکتروفورتیک

سطح پروفیل با رنگ آنودایز و الکتروفورتیک آماده می شود.

3-پروفیل های آلومینیومی با پوشش پودری

سطح پروفیل با پودر پلیمر آلی ترموست پوشانده شده است.

4-آلومینیوم اسپری شده با رنگ فلوروکربن

سطح پروفیل با رنگ پلی وینیلیدین فلوراید پوشانده شده است. در حال حاضر، پروفیل عایق حرارتی رایج، پروفیل آلیاژ آلومینیوم است که از نوع نواری یا کامپوزیت ریخته‌گری استفاده می‌کند.

 پروفیل آلومینیوم

نکات قابل توجه قبل از خرید پروفیل آلومینیوم 

1-سطح پروفیل آلومینیوم آنودایز شده، مجاز به سوختگی الکتریکی و سایر عیوب استفاده موثر بر آن نمی باشد. 

2-باید لایه رنگ، پودر، رنگ آمیزی پروفیل فلوئوروکربن پس از الکتروفورز باید صاف، یکنواخت و صاف باشد. 

3- وجود چین و چروک و ترک در آن مجاز نیست. 

4-کیفیت ظاهری پروفیل های ساختمانی بر جلوه دکوراسیون معماری تأثیر می گذارد. بنابراین سطح پروفیل کارخانه باید دارای یک لایه خراش سطح برای جلوگیری از ضربه و خوردگی در هنگام حمل و نقل باشد. 

5-ضخامت دیواره پروفیل یکی از عوامل اصلی موثر بر استحکام قطعه کار می باشد 

6-نمایه اصلی، قسمت برق در پروژه است. 

7-پارامترهای فنی ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی گریدهای مختلف و وضعیت عرضه آلیاژهای آلومینیوم متفاوت می باشد. 

8-تفاوت رنگ در گریدها و آلیاژهای مختلف وجود دارد. بهتر است در هنگام انتخاب شماره برنده و وضعیت تحویل، تأثیر ناهماهنگی رنگ و انحراف رنگی بر سازه ساختمان در نظر گرفته شود.

9-مقاومت در برابر خوردگی اسپری نمک، قابلیت پوشیدن، نفوذپذیری هوا، خواص ملات و غیره یک پارامتر فنی مهم است که عملکرد پروفیل های آلیاژ آلومینیوم را نشان می دهد و بر استفاده از آنها تأثیر می گذارد.

ابعاد ، اندازه و ضخامت

پروفیل آلومینیوم 100*40 ، ضخامت 1 میلی متر، طول 6 متر

100*40 ، ضخامت 2 میلی متر ، طول 6 متر

40*20 ، ضخامت 3 میلی متر ، طول 6 متر

60*40 ، ضخامت 3 میلی متر ، طول 6 متر

60*40 ، ضخامت 8/1 میلی متر ، طول 6 متر

64*38 ، ضخامت 8/1 میلی متر ، طول 6 متر

100*40 ، ضخامت 8/1 میلی متر ، طول 6 متر

قیمت آلومینیوم کیلویی

در حالت کلی تمامی آلیاژهای آلومینیوم نقره ای رنگ ب و دارای انعطاف پذیری بالا و وزن کمی می باشند. وزن پروفیل آلومینیوم کم بوده و حتی نسبت به پنجره های UPVC نیز سبک تر می باشد و جایگزین مناسبی برای در و پنجره های فولادی است. از این رو قیمت پروفیل آلومینیوم و محصولات آن براساس وزن و به صورت کیلویی محاسبه می شود. به دلیل نوسانات بازار قیمت آلومینیوم کیلویی به صورت روزانه تعیین می شود.

قیمت پروفیل آلومینیوم درب و پنجره

به دلیل کیفیت بالای پروفیل های آلومینیوم درب و پنجره قیمت این محصولات، در برخی موارد نسبت به نمونه های فولادی بیشتر است. با این حال این محصولات به دلیل مقاومت بسیار بالا عمری طولانی تر داشته و مقرون به صرفه می باشند، چون هزینه های تعمیر را کاهش می دهد. به علاوه پروفیل درب و پنجره آلومینیومی عایق بسیار خوبی در برابر حرارت می باشد و از اتلاف گرما نیز در محیط ساختمان جلوگیری می کند. تعیین قیمت پروفیل آلومینوم درب و پنجره به صورات روزانه تعیین می شود.

قیمت پروفیل آلومینیوم

پروفیل های آلومینیومی به دلیل خواص مناسب تری که نسبت به فولاد دارند از محبوبیت بالایی در میان فعالان حوزه ساخت و ساز برخوردار است. قیمت پروفیل ها در ابعاد و کیفیت های مختلف متفاوت می باشد و برخی نیز با توجه به نیاز مشتری در ابعاد گوناگونی تولید می شود.

همچنین رنگ موردنظر نیز بسته به سلیقه مشتری قابل تغییر بوده و براساس رنگ انتخابی نیز قیمت محصول متفاوت می باشد. قیمت پروفیل آلومینیوم از جمله مواردی است که فعالان بازار فولاد روزانه در حال بررسی نواسان قیمت آن هستند. از دلایل این نواسان قیمت نیز می‌توان به حجم تقاضا زیادی که روزانه برای خرید انواع پروفیل آلومینیوم وجود دارد اشاره نمود.

بیشتر بخوانید: قیمت پروفیل آلومینیوم پنجره

البته کارخانه تولیدکننده پروفیل آلومینیوم نیز نقش مهمی در تعیین نرخ آن دارد. عده‌ای از کارخانه‌های تولیدکننده این محصول قیمت پروفیل آلومینیوم خود را به صورت روزانه تغییر می‌دهند و عده‌ای نیز ثبات قیمتی بیشتری دارند. اما در نهایت با تاثیرگذاری عوامل اصلی مانند نرخ ارز، قیمت مواد تشکیل دهنده در بازار، قیمت پروفیل در بازار جهانی و … کارخانه‌ها مجبور به افزایش و یا کاهش قیمت محصولات خود می‌شوند.قیمت این محصول به عوامل متعددی اعم از کیفیت برند تولیدی و نرخ ارز وابسته می باشد. تعیین قیمت پروفیل آلومینوم به صورات روزانه تعیین می شود.

پارس کوپال

عوامل تأثیرگذار بر قیمت پروفیل آلومینیوم 

یکی از دلایل اساسی در نوسان قیمت این محصول، حجم تقاضای بسیار زیاد برای خرید است. پروفیل آلومینیوم در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تقاضا برای خرید آن در روز بسیار زیاد است و روزانه حجم بالایی از آن سفارش داده می‌شود. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت پروفیل آلومینیوم می‌توان به مواردی از جمله: جنس، کیفیت، کارخانه سازنده آن، نرخ ارز، قیمت آن در بازار جهانی و… اشاره کرد. 

در هنگام پروفیل قوطی آلومینیوم باید چند نکته را در نظر داشت:

در طراحی سازه‌هایی که از پروفیل آلومینیوم در آن استفاده می‌شود، آلیاژ سازنده و روش تولید محصول مورد نظر، فاکتورهایی هستند که از اهمیت بالایی برخوردارند. این عوامل تاثیر مستقیم برکیفیت و قیمت قوطی آلومینیوم دارد و بدون شک در هزینه‌های اجرایی و قابلیت اطمینان سازه نقش بسیار مهمی ایفا خواهند کرد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر