☎️قیمت پروفیل آلومینیوم پنجره - سپاهان درال

☎️قیمت پروفیل آلومینیوم پنجره - سپاهان درال

قیمت پروفیل درب و پنجره آلومینیومی متاثر از عواملی مانند قیمت جهانی فلزات، نرمال یا ترمال بریک بودن پروفیل و نوع خدمات پوششی می باشد.
1401/7/6
0 نظر

قیمت پروفیل آلومینیوم پنجره

عوامل موثر بر قیمت پروفیل درب و پنجره آلومینیومی 

قیمت پروفیل درب و پنجره آلومینیومی متاثر از عواملی مانند قیمت جهانی فلزات، نرمال یا ترمال بریک بودن پروفیل و نوع خدمات پوششی می باشد. امروزه استفاده از درب و پنجره آلومینیومی در طرح های متنوع از محبوبیت زیادی برخوردار است. تنوع زیاد در انواع پروفیل آلومینیوم و تنوع در تولید پنجره های دوجداره آلومینیومی و همچنین بالا بودن طول عمر پروفیل ها و عدم تغیر رنگ پنجره ها بدون نیاز به تعمیرات، باعث شده است که بسیاری از افراد به دنبال پنجره آلومینیومی ترمال بریک به جای پنجره چوبی سنتی و درب و پنجره UPVC باشند. پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک رواج فزاینده ای در ساخت و ساز دارد و بر بهره وری انرژی مورد تاکید بیشتری قرار گرفته است. 

قیمت پروفیل آلومینیوم پنجره

قیمت پروفیل آلومینیوم درب و پنجره روزانه مشخص می شود. در گذشته برای ساخت آن میلگردهای مختلف را به یکدیگر وصل می کردند که از نظر اصول مهندسی بسیار ضعیف بود و امکان دوجدار شدن نداشت، همچنین دارای درزهای زیادی بود، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه های پیشرفته، تولید پروفیل آلومینیوم نسل جدیدتری برای ساخت درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک به وجود آمده است که از فناوری ترمال بریک (thermal break) استفاده می کند و درب و پنجره را از نظر عبور گرما و سرما کاملا عایق نموده است. قیمت پروفیل درب و پنجره ترمالبریک نسبت به پروفیل های معمولی بالاتر است، اما درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک دارای مزیت های بسیار بالایی است.

بیشتر بخوانید: پروفیل آلومینیومی کرونت

قیمت پروفیل پنجره آلومینیوم

قیمت پروفیل پنجره آلومینیوم بنا به ضخامت شیشه نظیر شیشه دو جداره و تک جداره، شیشه های سکوریت متفاوت است.  پروژه های مختلف به نوع و ضخامت مختلف شیشه نیاز دارند. تقریبا  تفاوت قیمت بین شیشه دوجداره و تک جداره 30٪ است، یعنی قیمت پروفیل درب و پنجره  کامل را بیش از 10٪ افزایش می دهد و این تفاوت قیمت برای شیشه تک جداره و شیشه لمینت  بین 30 تا 40 درصد برای یک پنجره کامل تفاوت قیمت ایجاد خواهد نمود.

قیمت انواع پروفیل پنجره دوجداره

وزن تعیین کننده قیمت انواع پروفیل پنجره دوجداره می باشد. وزن برای سیستم های مختلف پروفیل آلومینیوم بسیار متفاوت است، به عنوان نمونه پنجره های نرمال سری 46 در ضخامت 1.2 میلی متر  با وزن حدود 3.6 کیلوگرم در متر مربع تولید می شوند، در حالی که پنجره های ترمالبریک  سری T-64 در ضخامت 1.2 میلی متر به وزن 8.9 کیلوگرم در متر مربع می رسد که حدود 2.5 برابر سنگین تر از سری 46 است. بنابراین هنگام انتخاب پنجره های آلومینیومی، ابتدا بر روی انتخاب سیستم پروفیل  اعم از نرمال یا ترمال بریک تمرکز کنید.

 پروفیل آلومینیوم پنجره

قیمت پروفیل آلومینیوم پنجره دو جداره به متغیرهای زیادی مرتبط می باشد، از جمله ابعاد فریم پنجره، وزن گرم بر متر پروفیل و نوع شیشه استفاده شده دو جداره یا سه جداره، یراق آلات و مکانیسم های قفل، خدمات رنگ کاری و پوشش دهی و این که کیفیت آلومینیوم استفاده شده از شمشهای آلومینیومی فابریک بوده یا از ضایعات آلومینیوم.

شیشه، رنگ فریم، دستگیره ها، قفل ها و لوازم جانبی در هزینه کلی قیمت پروفیل درب و پنجره شما تأثیرگذار است.

قیمت پروفیل پنجره و تاثیر نوع یراق آلات

قیمت پروفیل پنجره بسته به نوع یراق آلات اعم از لاستیک، دستگیره، گسکت و…سیستم های مختلف پنجره متفاوت می باشد، برای نمونه یراق آلات بین پنجره های کشویی و پنجره های لولایی متفاوت است یعنی هزینه ها نیز متفاوت خواهد بود. مارک های تجاری قیمت های مختلفی نیز ارائه می دهند که باید با یکدیگر مقایسه شوند. همچنین قیمت تولید پروفیل آلومینیوم اگر به صورت کشویی باشد با توجه به وزن به کار رفته بیشتر از پنجره های لولایی است اما در پنجره های لولایی یراق آلات بیشتری مصرف می شود و در نتیجه یراق آلات مصرفی برای انواع سیستمهای پنجره های آلومینیومی بر روی قیمت پروفیل درب و پنجره بسیار تاثیر گذار خواهند بود. در نهایت، هرچه پنجره از نظر عایق بودن کارآمدتر، وزن بالاتر و مقاومت بیشتری داشته باشد، صرف نظر از UPVC یا آلومینیوم بودن، گران تر است.

عوامل افزایش قیمت پروفیل درب و پنجره

یکی از عوامل افزایش هزینه، نصب پنجره آلومینیومی است. پرداخت هزینه برای تخصص نصب کنندگان پنجره ماهر و باتجربه در واقع باعث می شود تا هزینه دیگری در دراز مدت بابت تعمیرات، ریگلاژ و غیره پرداخت نگردد. اگر پنجره های آلومینیومی دوجداره درست و اصولی نصب شوند دیگر نیازی به تعمیرات نخواهد بود اما وقتی پنجره ها به درستی نصب نشده باشد، احتمال خرابی و فرسودگی آنها در زمان کم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: پروفیل آلومینیومی شیاردار

نصب یک پنجره ممکن است آسان به نظر برسد، اما نصب فریم پنجره، شیشه و حرکت مکانیکی یراق آلات به درستی جهت باز و بسته شدن پنجره ها نیاز به دانش فنی دارد. در عین حال برای جلوگیری از پرداخت هزینه اضافی برق به دلیل اتلاف شدید انرژی، کمک گرفتن از یک نصاب متخصص برای تنظیم پنجره های دوجداره آلومینیومی مورد توجه می باشد.

پارس کوپال

مزیت پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک 

پنجره دو جداره آلومینیومی ترمال بریک دارای یک عایق حرارتی از جنس پلی اورتان است که در بین پروفیل آلومینیومی تعبیه شده است و به صورت یک سد حرارتی عمل می کند و انتقال حرارت را از طریق فریم پنجره کاهش می دهد. بنابراین دمای یکنواختی را در خانه نگه می دارد. برای افزایش بیشتر بازده انرژی در پنجره دو جداره آلومینیومی ترمال بریک انتخاب شیشه دوجداره با  روکش Low E و پر کردن فاصله بین دو جداره با گازآرگون گزینه های فوق العاده ای هستند که باعث کاهش بیشتر انتقال حرارت از طریق شیشه خواهد شد. 

اما پنجره معمولی آلومینیومی عایق خوبی نیست و امکان انتقال گرما از داخل به خارج را افزایش می دهد. بیش از 40 درصد گرمای خانه در زمستان و هوای خنک در تابستان از طریق پنجره ها به خارج منتقل می شود.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر