فروش یراق آلات آلومینیوم 🔱 09130203115

فروش یراق آلات آلومینیوم 🔱 09130203115

یراق آلات درب و پنجره آلومینیومی قطعات و تجهیزات جانبی درب و پنجره آلومینیومی هستند که باعث عملکرد بهتر سیستم درب و پنجره آلومینیومی می شوند.
1401/7/18
0 نظر

فروش یراق آلات آلومینیوم

یراق آلات درب و پنجره آلومینیومی قطعات و تجهیزات جانبی درب و پنجره آلومینیومی هستند که باعث عملکرد بهتر سیستم درب و پنجره آلومینیومی می شوند. یراق آلات پنجره های آلومینیومی شامل قفل ها، گسگت، واشر، شیشه و دستگیره پنجره می شود که بسته به نوع پنجره های آلومینیومی و نحوه طراحی آنها می تواند متفاوت باشد. 

درصورت وجود درب و پنجره کشویی ساده و یا دوجداره، بسته به سطح امنیت و استفاده مورد نیاز کاربران گزینه های متعددی از انواع یراق آلات آلومینیومی وجود دارد. آلومینیوم فلزی سبک و در عین حال مقاوم است و در برابر شرایط متغیری مانند رطوبت هوا، باد، باران، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و حرارت تغییر شکل نداده و آسیب نمی بیند.

فروش یراق آلات آلومینیوم

یراق پنجره های آلومنییومی وظیفه نگهداری و حفظ وضعیت پنجره را برعهده دارند. باز و بسته شدن، ایمنی پنجره و محافظت از آنها در برابر سرقت ازجمله موارد دیگر کاربرد این اجزاء جانبی است. 

بیشتر بخوانید: تولید یراق آلات آلومینیوم

برای باز کردن پنجره های کشویی یا پنجره های لولایی، استفاده از انواع اتصالات نظیر دستگیره، قفل، انواع لولا، واشر، گسگت ضروری است. اصطکاک و سایش حرکت دو فلز در کنار یکدیگر ممکن است عمر و دوام پنجره را کاهش دهد، بنابراین برای سهولت کار و افزایش ماندگاری درب و پنجره های آلومینیومی، استفاده از انواع یراق آلات در و پنجره دوجداره آلومینیومی توصیه می شود.

گروه صنعتی سپاهان درال برای ارائه قیمت کلیه یراق آلات آلومینیومی و مشاوره با کسب اطمینان از کیفیت بسیاربالای یراق آلات در خدمت شماست.

یراق آلات پنجره های آلومینیومی

پنجره دوجداره کشویی دارای یرق آلات بسیار کمی است، چرخهای کوچکی در داخل مسیر حرکت وجود دارد که پنجره روی آن می چرخد. این واقعیت که اجزاء و یراق آلات بسیار کمی در این مدل پنجره بکار برده می شود باعث کاربرد زیاد آن در ساختمان ها شده است.

انواع یراق آلات آلومینیوم 

1-یراق تک حالته

یراق تک حالته در دسته یراق های لولایی قرار می گیرد، این یراق به صورت لولایی و بسیار ابتدایی می باشد، بدین صورت که جهت حرکت لنگه بازشو، دوران حول راستای عمودی لولا (Turn) است. در این نوع پنجره ها همیشه دستگیره در سمت مخالف لولا قرار خواهد گرفت.

2-یراق دوحالته

یراق دو حالته در گروه یراق های لولایی قرار دارد. با یراق دو حالته می توان لنگه را در دو جهت و یا دو محور عمودی و یا افقی باز کرد، اما باید توجه داشت که باز کردن لنگه روی محور افقی با توجه به محدودیت ها فقط با زاویه ۲۵ درجه امکان پذیر خواهد بود. این سیستم به گونه ای طراحی شده که مانع بسیار مقاومی در برابر نفوذ آب باران، گرد و غبار، آلودگی هوا و کاهش آلودگی باشد.

عدم لرزش و ایجاد صدا به هنگام شدت باد و باران و طوفان، بالا ترین میزان صرفه جویی در هزینه های سرمایشی و گرمایشی و استفاده از حالت دوم بازشو برای عدم درگیری با پرده ها و در عین حال گردش هوا و ثابت ماندن در حالت باز در حالت دوم حتی در هنگام وزش باد و طوفان از مزایای این سیستم است.

بیشتر بخوانید: قیمت پروفیل سبک

3-یراق لیفت اسلاید

به طور کلی پنجره ها را می توان به دو نوع لولایی و کشویی تقسیم بندی نمود. پنجره های کشویی نسبت به پنجره های لولایی از مزیت عدم اشغال فضا برای بازشو برخوردارند، اما پنجره های لولایی آب بندی به مراتب بهتری نسبت به پنجره های کشویی دارند. با توجه به مشکل آب بندی در سیستم کشویی، با طراحی سیستم lift & Slide این نقص بهبود یافته است.

در این سیستم هوا بندی، به جای مویی که در پنجره های کشویی ساده انجام می شود از طریق Gasket EPDM انجام می گیرد . اما چون Gasket به دلیل اصطکاک با هم جلوی حرکت پنجره را می گیرد طراحان با ساخت یراق آلات Lift & Slide نوعی از پنجره کشویی را طراحی و ارائه کرده اند که پنجره در زمان حرکت ابتدا از محل خود بلند می شود Gasket را از پروفیل جدا می کند و در هنگام قفل شدن پنجره، Gasket در گیر می شود.

 یراق آلات آلومینیوم

4-یراق Parallel- Slide

یراق Parallel-Slide جزء یراق های کشویی به حساب می آید، با این تفاوت که از پروفیل های لولایی در ساخت این پنجره استفاده می شود. این گروه از پنجره ها نسبت به مدل کشویی دارای فیتینگ بیشتری هستندو از لحاظ عایق بودن در برابر صدا و گرد و غبار و نیز ائتلاف انرژی همانند پنجره های لولایی(T&T ، (Turn می باشد. این نوع یراق به نام فولکس واگنی معروف شده است.

انواع مختلف یراق Parallel Slide

Tilt & Slide Full Automatic

Tilt & Slide Automatic

Parallel Slide Manual

تفاوت سه مدل بالا در نوع بازشدن و همچنین نیرویی است که ما با دست به آن وارد می کنیم، بدین صورت که در سیستم Full Automatic و Automatic پنجره می تواند در حالت Tilt باشد اما یراق Parallel به صورت کشویی می باشد و پنجره در حالت TILT قرار نمی گیرد. همچنین در سیستم Full Automatic برای باز شدن نسبت به Automatic به نیروی دست کمتری نیاز است.

بیشتر بخوانید: قیمت پروفیل آلومینیوم

5-یراق آکاردئونی

یراق آکاردئونی هم جزو یراق آلات کشویی شمرده می شود، البته این یراق با توجه به نوع بازشو خاصی که دارد، ترکیبی از دو سیستم کشویی و لولایی است. در یراق آکاردئونی همیشه یک لنگه(لنگه Master ) به صورت لولایی باز می شود، و بقیه لنگه ها به وسیله لولا (کتابی) و رانر به صورت کشویی باز می شوند. 

درب و پنجره های آکاردئونی (Fold & Slide) معمولا در مکانهایی با عرض بسیار زیاد به کار برده می شوند و در هنگام نیاز می توان کل پنجره و قسمتهای میانی اعم از پروفیل بازشو و یراق آلات و شیشه دوجداره را به سمت کناره ها هدایت کرد و این در حالی است که فضای پشت پنجره به طور کامل قابل رویت می باشد.

پنجره دوجداره آکاردئونی می تواند در خانه های ویلایی استفاده شود. این نوع پنجره در فصل زمستان فضای داخلی را کاملا ایزوله می کند و در فصول دیگر در صورت باز کردن بازشو ها فضایی با دید کامل را به صاحب خانه ارائه می کند.

6-یراق Friction 

یراق Friction  جزو معروف ترین و پر کاربرد ترین یراق برای بازشو های کرتین در صنعت در و پنجره و نما است. این یراق جزو یراق های لولایی است، این یراق با حرکت شبه دورانی حول محور افقی بالا، پنجره رابه سمت خارج ( outward opening ) باز می کند، در این یراق لولا استفاده نمی شود.

پارس کوپال

7-یراق پارالل

در پروژه ها به منظور تهویه و یا موارد دیگر نیاز به بازشویی با ابعاد بزرگ و همچنین تهویه نسبتا مناسب است که یراق پارالل این امکان را فراهم می کند. نحوه باز شدن یراق پارالل به این صورت است که لنگه به صورت یکجاو موازی بصورت در جهت عمود بر نما یا فریم، به اندازه ۲۱۱ میلیمتر به بیرون حرکت می کند. اغلب بازشو های پارالل و انگلیسی (Friction ) در کرتن وال استفاده می شود. امروزه این بازشو بیشتر در هتل ها و اماکن عمومی استفاده می شود.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر