در و پنجره چوب آلومینیوم + مزایا و کاربرد آن - پارس کوپال

در و پنجره چوب آلومینیوم + مزایا و کاربرد آن - پارس کوپال

ترکیب آلومینیوم و چوب محصولی به نام آلوود را در اختیار شما قرار می دهد. این محصول بسیار لوکس و مقاوم است و همچنین مزایای بسیاری هم دارد.
1400/10/20
0 نظر

در و پنجره چوب آلومینیوم

درب و پنجره چوبی سنتی مدرن

امروزه ترکیب ظاهر سنتی با امکانات مدرن بسیار رایج شده است یکی از نمونه های آن را می توانید در پنجره های چوبی آلومینیومی با طرح کلاسیک یا سنتی مشاهده کنید. پنجره های آلوود با یک لایه چوب طبیعی به عنوان روکش زیبایی و جذابیت ویژه ای را به ساختمان و دکوراسیون می دهد. این سبک بخصوص در منازل ویلایی جلوه جذابتری به خود می گیرد.

در و پنجره چوب آلومینیوم

بیشتر بخوانید: پنجره آلومینیومی ترمال بریک

پنجره دو جداره سنتی آلومینیوم

پنجره دو جداره سنتی زیبایی بخش هر منزل و ساختمان میباشد. پنجره سنتی چوبی آلومینیوم با تلفیق ایمنی و مقاومت پنجره های آلومینیومی مدرن با ظاهر سنتی پنجره های قدیمی به محصولی منحصر به فرد برای ساختمان ها تبدیل شده اند. امروزه تهیه و استفاده از درب و پنجره چوبی سنتی به یکی از جذاب ترین انتخاب ها برای ساختمان سازی تبدیل شده است و افراد تمایل زیادی به داشتن این محصولات شیک دارند.

یکی از مواردی که استفاده از این پنجره ها برای افراد دلپذیرتر از همیشه می کند، روش تولید آن ها می باشد. این پروفیل های آلومینیومی مقاومت و ایمنی بسیاری را به ساختار پنجره تزریق می کنند تا شاهد ماندگاری طولانی مدت آن ها باشیم.

پنجره سنتی چوبی

پنجره سنتی چوبی با ظاهری زیبا می تواند لطیف ترین احساسات را در محیط خانه شما به جریان بیاندازد. امروزه برای ساخت پنجره چوبی سنتی از پروفیل های آلومینیومی بسیار باکیفیت و مرغوبی استفاده می شود که تضمین کننده استاندارد بالای این محصولات می باشد. پنجره دو جداره سنتی با ظاهر نوستالژیک و ایمنی پنجره های آلومینیومی روز دنیا می تواند بهترین گزینه برای هر ساختمانی به شمار برود.

امروزه عناصر و المان های زیادی را با هم ترکیب می کنند تا به یک ترکیب جدید و موثرتر دست پیدا کنند. یکی از این ترکیبات فوق العاده که منجر به تولید محصولی بی نظیر شده است، ترکیب آلومینیوم و چوب بود که به آلوود معروف است و اکثر مواقع در ساخت پنجره های دو جداره به کار می رود. البته ساخت در نیز یکی دیگر از موارد کاربرد چوب آلومینیوم (آلوود) است.

آلو وود ترکیبی از در و پنجره آلومینیومی و چوب طبیعی می باشد. فریم های چوبی به کار رفته در این محصول بسیار زیبا بوده و استفاده از آن در هر ساختمانی نگاه را خیره می کند. آلو وود از جمله تجهیزات لوکس ساختمانی می باشد که تلفیقی از زیبایی، تنوع و عایق بودن به همراه ظرافت، سبکی و استحکام بی نظیر می باشد و این نتیجه به کار بردن چوب و آلومینیوم با استفاده از تکنولوژی خاص در  درب و پنجره چوب آلومینیوم می باشد.

آلوود چیست؟

آلوود چیست؟

ترکیب آلومینیوم و چوب محصولی به نام آلوود را در اختیار شما قرار می دهد. این محصول بسیار لوکس و مقاوم است و همچنین مزایای بسیاری هم دارد.

دو مدل برای ساخت آلوود وجود دارد :

مدلی که در آن فریم اصلی از جنس آلومینیوم است

مدلی که در آن فریم اصلی از چوب ساخته می شود و سپس لمینت های آلومینیومی روی آن را می پوشانند.

باید بدانید که این لمینت ها را می توان در طرح و رنگ های متنوعی تولید کرد.

این محصول بسیار مدرن و پیشرفته است. ارتباط میان چوب و آلومینیوم موجود در این پنجره ها با استفاده از کلیپس های مخصوصی صورت می گیرد که گردش هوا را ممکن می سازند. این گردش هوا باعث می شود تا خوردگی و پوسیدگی به دلیل کندانس شدن قطرات آب رخ ندهد.

برای این که چوب آلومینیوم ها را در برابر حرارت و صوت مقاوم تر کنند و خصوصیت عایق سازی به آن ها بدهند، از پلی آمید در ساختار آن استفاده می شود. اگر بدنه پنجره ها از آلومینیوم باشد، می توانند عمر محصول را تا حتی دو دهه افزایش دهند.

البته این محصول طرفدار محیط زیست بوده و آسیبی به آن وارد نمی کند. چوبی که در ساخت آن ها نیز استفاده می شود، بسیار مقاوم و جذاب است. به راحتی دچار آسیب و خوردگی نمی شود و در تمام شرایط آب و هوایی ای می توان از آن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: انواع درب آلومینیومی

  ویژگی پنجره های آلو وود

در و پنجره آلو وود با داشتن نمایی زیبا و ایجاد حس خوب طبیعت، محصولی متفاوت و خاص می باشد.

آلو وود ترکیبی از درب و پنجره های ترمال بریک یا نرمال آلومینیومی به همراه چوب است که در مقابل آب، گرما، نور و رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد.

پروفیل های آلو وودی به کار رفته در این محصولات از شرکت ها و کشورهای معتبر جهان وارد می شود.

به خاطر ظاهر و خصوصیات ویژه آلو وود، این محصول در ساختمان های لوکس به کار می رود.

با توجه به تکنولوژی پیشرفته در تولید در و پنجره آلو وود، این محصول از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و از جمله تجهیزات و لوازم خاص ساختمانی هست که تمام ویژگی های زیبایی و مقاومت در داخل و خارج از ساختمان را به همراه دارد.

پنجره های آلو وود با شیشه های دو جداره و سه جداره و انواع تک حالت بازشو - دو حالت بازشو و… می باشد.

انواع در و پنجره های چوب آلومینیوم

انواع در و پنجره های چوب آلومینیوم

یکی از اصلی ترین ویژگی های مربوط به این نوع پنجره ها و درها این می باشد که بسیار زیبا و شیک هستند و حس بودن در طبیعت را برای ساکنین به همراه می آورند. به همین دلیل است که در میان طراحان داخلی، طرفداران زیادی دارد.

هم چنین طول عمر و دوام این نوع پنجره ها نیز بسیار بالاست و به سادگی دچار خرابی و آسیب نخواهند شد. هیچ محصولی بهتر از این نوع در و پنجره ها وجود نخواهد داشت. مقاومت آن ها در برابر نور آفتاب نیز خوب است. بنابراین استفاده از آن ها در محیط های خارجی نیز مرسوم و رایج است.

بیشتر بخوانید: انواع پنجره آلومینیومی

دو نوع رایج از پنجره آلوود که در بازار به فروش می رسد:

      پنجره لیفت و اسلاید آلوود

      پنجره آلوود لولایی

پنجره آلوود لولایی

این پنجره ها را می توان به صورت لولایی باز کرد. جهت حرکت آن ها نیز جانبی خواهد بود. می توان آن ها را از سمت چپ یا راست باز و بسته کرد. نکته ی مهم اینجاست که یراق آلات این مدل پنجره آلوود به شکلی است که کاملا، عایق گرما و سرما خواهند بود و بهترین امنیت ممکن را فراهم می سازند.

پنجره آلوود لیفت و اسلاید

این نوع پنجره ها با نام پنجره کشویی نیز شناخته می شوند. برای باز کردن این پنجره ها، باید دستگیره ی آن را از پایین کشید و سپس به سمت بالا برد. هوابندی این پنجره ها نیز از طریق لاستیک های به خصوصی صورت می گیرد. برای این که جلوی اصطکاک لاستیک پنجره ها را بگیرند، نوعی یراق مخصوص لیفت و اسلاید روی پنجره می گذارند.

در هنگام باز کردن پنجره، این یراق ها از محل خود بلند شده و لاستیک ها را از پروفیل جدا می کنند. حرکت این پنجره ها هم می تواند به شکل عمودی باشد و هم افقی! ابعاد و وزن آن ها نیز امکان دارد متفاوت باشد. می توان این محصول را در رنگ ها و طرح های متنوعی خریداری کرد. شما با خرید در و پنجره چوب آلومینیوم می توانید اصالت و زیبایی را به دکوراسیون منزل خود بیاورید. علاوه بر این، از مزایای داشتن یک محصول مقاوم و خوب نیز بهره مند شوید.

می توان پنجره های آلوود را بسته به نیاز و سلیقه ی خود با روکش مخصوصی از چوب سفارش داد. اگر از روکش چوب استفاده کنید، مقاومت پنجره در برابر گرما، سرما و رطوبت را افزایش خواهید داد. پنجره های آلوود را می توان در انواع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک نیز سفارش داد. در حقیقت این پنجره ها را می توان در ارتفاع 3 متر نیز باز کرد. معمولا و اغلب مواقع، فریم این نوع در و پنجره ها، بین 12 الی 16 سانتی متر است و می توانند تا وزن 1000 کیلوگرم را نیز تحمل کنند.

بیشتر بخوانید: پروفیل آلومینیوم چیست

چرا درب و پنجره ‌های آلوود بهتر از سایر انواع آن است؟

دلایلی وجود دارد که نشان می ‌دهد، استفاده از درب و پنجره آلوود نسبت به سایر انواع درب و پنجره‌ ها، بسیار مقرون به صرفه ‌تر خواهد بود. پنجره چوب و آلومینیومی با محیط طبیعی و گرما بسیار سازگار است.

خرید انواع در و پنجره چوب آلومینیوم

این نوع پنجره به دلیل استفاده از چوب در تولید آن، عایق صوتی بسیار خوبی می باشد و عایق‌ بندی حرارتی آن نیز بسیار موثر است. در این نوع پنجره ‌ها، هوا درون سلول‌ ها قرار‌‌ می ‌گیرد و به این ترتیب از جابه‌جایی گرما بین محیط خارج و داخل از خانه جلوگیری‌ می ‌شود.

هدایت گرمایی درب و پنجره‌ های آلوود بسیار پایین و در حدود w/mk ۰/۱۳ می‌باشد. عایق بندی آن نیز ۸ برابر بیشتر از pvc، حدود ۴۰۰ برابر بیشتر از فولاد و ۱۸۰۰ برابر بیشتر از آلومینیوم‌‌ است. چوب برای جذب سروصدا و آلودگی‌های صوتی بسیار ایده آل است. این ماده سر و صدای موجود در محیط را جذب و آن‌ ها را بلوکه‌‌ می ‌کند.

عملکرد چوب زمانی که با آلومینیوم ترکیب می ‌شود،‌ بهبود پیدا می کند. آلومینیوم همانند چوب ویژگی‌ های خوب بسیار زیادی دارد. آلومینیوم نیازی به نگهداری ندارد و در طراحی آن می ‌توان از رنگ ‌های متنوعی استفاده کرد. پنجره ‌های آلوود به همراه شیشه ‌های دوجداره و سه جداره قابل نصب هستند و بازشوهای آن‌ ها به صورت تک حالت و دو حالت می ‌باشد.

پروفیل های آلوود با تکنولوژی پیشرفته ‌ای تولید می ‌شوند و بهترین نوع پنجره در دنیا به حساب می ‌آیند. این پروفیل‌ها علاوه بر لوکس بودن، بهترین و با کیفیت‌ ترین نوع پروفیل برای درب و پنجره ساختمان‌ها به حساب می ‌آیند.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر