مراحل محاسبه وزن پروفیل آلومینیومی

مراحل محاسبه وزن پروفیل آلومینیومی

مراحل محاسبه وزن پروفیل آلومینیومی

سطح مقطع، مساحت یک برش از پروفیل است. با استفاده از یک محاسبه ساده ریاضی، این کار به سادگی محاسبه مساحت معمولی است که بسته به شکل کلی سطح مقطع از فرمول مساحت مربوط استفاده می شود.
1401/12/25
0 نظر

مراحل محاسبه وزن پروفیل آلومینیومی

مساحت مقطع را محاسبه کنید

سطح مقطع، مساحت یک برش از پروفیل است. با استفاده از یک محاسبه ساده ریاضی، این کار به سادگی محاسبه مساحت معمولی است که بسته به شکل کلی سطح مقطع از فرمول مساحت مربوط استفاده می شود. بنابراین اگر یک میله مستطیلی دارای ارتفاع ۳۵ میلی متر و عرض ۲۰ میلی متر باشد، سطح مقطع به صورت زیر خواهد بود:

35mm x 20mm = 700 میلی متر مربع.

اگر پروفیل از ترکیب مربع‌ها، مستطیل‌ها یا مثلث‌های کوچک تشکیل شده باشد، می‌توانید سطح مقطع هر شکل را اندازه‌گیری کنید و سپس آنها را به هم اضافه کنید تا سطح مقطع کل را به دست آورید. برای اشکال پیچیده تر، سطح مقطع ممکن است به نرم افزار خاصی برای محاسبه نیاز داشته باشد. استفاده از یک نرم افزار طراحی مثل مستروین، تعیین سطح مقطع پروفیل پیچیده را بسیار آسان تر می کند. بنابراین می توانید این عدد را با نرم افزار بدست آورید یا از تامین کننده یا سازنده بخواهید که در محاسبه آن کمک کند.

چگالی آلیاژ

محاسبه چگالی آلیاژ دشوار نیست. می‌توانید از فهرستی از چگالی‌های آلیاژ موجود به‌صورت آنلاین استفاده کنید. اگر آلیاژ مورد نظر خود را پیدا نکردید، می توانید آلیاژ آلومینیوم مورد نظر را از تولید کننده بپرسید. رایج ترین آلیاژهای مورد استفاده برای پروفیل های معماری، قاب پنجره ها و درها و سایر جنبه های ساخت و ساز ساختمان ۶۰۶۳ و ۶۰۶۰ می باشد.

در این مثال، اگر از آلیاژ ۶۰۶۳ برای پروفیل استفاده می کنید، وزن هر متر باید به صورت زیر باشد:

700 x 0.0027 = 1.89

توجه داشته باشید که چگالی استفاده شده برای این محاسبه کیلوگرم بر سانتی متر مکعب است. این برای ساده کردن محاسبه است. اگر تراکم‌ها را در وب‌سایت‌های دیگر بیابید، متوجه می‌شوید که آن‌ها به صورت مکعب در g/cm فهرست شده‌اند. این عدد را می توان بر 1000 تقسیم کرد.

وزن هر متر را محاسبه کنید

اکنون که وزن هر متر را محاسبه کرده اید، باید وزن کل هر طول پروفیل آلومینیومی را بیابید. شما به راحتی می توانید این کار را با ضرب کیلوگرم بر متر در طول پروفیل انجام دهید. بنابراین اگر پروفیل با مقطع مستطیلی دارید و طول آن را ۷ متر سفارش داده اید، وزن پروفیل به صورت زیر خواهد بود:

 1.89 کیلوگرم در متر x 7 متر = 13.23 کیلوگرم

اگر اکنون یک دسته پروفیل واحد ۱۰۰ از این طول و وزن پروفیل سفارش دهید، وزن کل خواهد بود.

100 x 13.23 کیلوگرم = 1323 کیلوگرم یا 1.323 تن متریک.

این مراحل ساده ای هستند که در محاسبه وزن پروفیل های آلومینیومی انجام می شوند. توجه داشته باشید که برخی از مواد بسته بندی نیز ممکن است در طول حمل و نقل کمی بیشتر به وزن ناخالص محصول اضافه کنند.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر