انواع پروفیل بر حسب کاربرد | يراق آلات آلومينيوم

انواع پروفیل بر حسب کاربرد | يراق آلات آلومينيوم

انواع پروفیل بر حسب کاربرد | يراق آلات آلومينيوم

پروفیل آلومینیوم معمولاً در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. صنایع متداول شامل صنایع هوافضا، ماشین سازی، خودروسازی و کشتی سازی، ساخت و ساز و صنایع تزئینی است.
1401/12/25
0 نظر

انواع پروفیل بر حسب کاربرد

پروفیل آلومینیوم معمولاً در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. صنایع متداول شامل صنایع هوافضا، ماشین سازی، خودروسازی و کشتی سازی، ساخت و ساز و صنایع تزئینی است. با توجه به صنایع مختلف و مواد مورد استفاده، پروفیل های آلومینیومی رایج شامل پروفیل های آلومینیومی الکتروفورتیک، پروفیل های آلومینا، پروفیل های آلومینیومی فوم خاکی کمیاب و پروفیل های آلومینیومی معماری می باشد.

پروفیل آلومینیومی الکتروفورز

ساخت پروفیل آلومینیوم الکتروفورز به این صورت است که از اکسید آلومینیوم به عنوان آند استفاده کرده و آن را در مایع لاتکس محلول در حلال آب قرار می دهند، که در واقع همان استفاده از جریان مستقیم است. یک لایه محافظ فیلم رنگ به طور مصنوعی روی سطح فیلم اکسید تشکیل می شود تا یک پروفیل آلومینیومی الکتروفورتیک تشکیل دهد. پروفیل آلومینیوم الکتروفورتیک دارای سختی سطح رنگ، مقاومت در برابر ضربه و خوردگی بهتر است. این پروفیل همچنین عمر طولانی، لمس ظریف و رنگ های متنوع برای انتخاب دارد.

پروفیل آلومینا

پروفیل های آلومینا از زیرلایه به عنوان آند استفاده می کنند و آن را در محلول الکترولیت قرار می دهند تا به طور مصنوعی یک لایه محافظ اکسید روی سطح زیرلایه تشکیل شود تا پروفیل آلومینا شکل بگیرد. این نوع از پروفیل مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر سایش، سختی و رنگ های متنوع دارد؛ و معمولا در صنایع مختلف ساختمانی و صنعتی استفاده می شود.

پروفیل آلومینیوم فوم خاکی کمیاب

پروفیل آلومینیوم فوم خاکی کمیاب نوع جدیدی از مواد مهندسی است که عملکرد و ساختار فیزیکی را ادغام می کند. ویژگی های این پروفیل شامل کاهش صدا و جذب ضربه، و بافر جذب انرژی است.

پروفیل آلومینیومی ساختمانی

پروفیل های آلومینیومی ساختمانی از آلومینیوم و مواد آلیاژ آلومینیوم ساخته شده اند. آنها اغلب در در ماشین آلات و تجهیزات صنعتی، نرده های ایمنی ماشین آلات، پارتیشن خودرو، سقف ساختمان، دیوارها، درب و پنجره ها، چارچوب ها، مبلمان، نرده ها و غیره استفاده می شوند.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر