آشنایی با ورق های آلومینیومی cnc شده - parscoopal

آشنایی با ورق های آلومینیومی cnc شده - parscoopal

مواد آلیاژ ورق سی ان سی آلومینیوم دارای ویژگی های بسیاری عالی مثل چگالی کم، مقاومت ویژه بالا، هدایت حرارتی و الکتریکی خوب و مقاومت در برابر خوردگی شدید هستند و به صورت خالص امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است.
1401/1/14
0 نظر

آشنایی با ورق های آلومینیومی cnc شده

سی ان سی ورق آلومینیوم

مواد آلیاژ ورق سی ان سی آلومینیوم دارای ویژگی های بسیاری عالی مثل چگالی کم، مقاومت ویژه بالا، هدایت حرارتی و الکتریکی خوب و مقاومت در برابر خوردگی شدید هستند و به صورت خالص امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است.

سی ان سی ورق آلومینیوم

اگر سی ان سی مخصوص ورق آلومینیوم اعم از سیستم پانچ و پرس برک و سیستم سی ان سی لیزر بر روی آن انجام شده باشد. و به صورت گسترده ای در ساخت آنتن رادار، اجزای مایکروویو موج بر، شاسی و رادیاتور استفاده می شوند.

ورق سی ان سی آلومینیوم شده خاصیت تابش بندی و دکوراتیو معمارانه ای دارد که هر آرشیتکتی حداقل یک بار هم که شده ترغیب می شود تا از این نوع ورق های سی ان سی شده آلومینیومی در طرح های خود در طول دوران کاری دیزاین خود استفاده کند.

استفاده از ورق های آلومینیومی برای نما یکی از رایج ترین متریال ها به خاطر سبکی و سرعت اجرا است، حال برای طرح های زیبای معماری و برش های پیچیده از سی ان سی ورق آلومینیوم استفاده می شود. ایجاد برش و شیار بر روی ورق های آلومینیوم به کمک دستگاه سی ان سی به صورت مکانیزه انجام می شود. سی ان سی ورق های آلومینیوم سرعت انجام کار و در مصرف ورق آلومینیوم موثر است.

اجرای طرح های خاص به صورت دستی امکان ندارد و یا نیاز به شابلن و زمان بر خواهد بود که توسط دستگاه سی ان سی به راحتی صورت می گیرد.

استفاده از آخرین فناوری لیزر برای ارائه ایده و ایجاد محصولات منحصر به فرد با پانل های سی ان سی شده آلومینیوم برای نماهای مدرن به واقعیت تبدیل شده است. ارائه محصولات با کیفیت و استفاده از دستگاه های CNC باعث افزایش زیبایی و جذابیت هر ساختمان آسان تر خواهد شد. 

بیشتر بخوانید: رنگ کاری روی پروفیل آلومینیوم

مزایای استفاده از CNC در ورق های آلومینیوم

مزایای استفاده از CNC در ورق های آلومینیوم

سرعت بالا

زمان بندی اجرا و سرعت تحویل

کاهش هزینه نسبت به روش های دستی

تولید ورقه های خاص در شکل های مختلف که به صورت دستی و در حجم بالا امکان پذیر نیست.

امکان ایجاد شیارهای مورد نیاز جوش پلی اتیلن

مدیریت استفاده بهینه از ورق های آلومینیوم

استفاده از ورق های آلومینیوم سی ان سی شده در صنعت ساختمان کاربردهای متنوعی دارد که به طرح های معماران زیبایی خاصی می دهد.

از این پانل های سی ان سی می توان در ترکیب با دیگر متریال های نما مثل کامپوزیت، کرتین وال، سرامیک، سکنت برد و… استفاده کرد.

نما خارجی

پانل های سایبان

نرده های جان پناه

پارتیشن بندی

دیوار های محیط بیرون مثل حیاط و … استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: مقاطع عمومی پروفیل آلومینیوم

برش ورق سی ان سی  CNC

برش ورق سی ان سی  CNC

CNC بیان کننده کنترل عددی توسط کامپیوتر است در هر مجموعه ای یکی از مهم ترین مراحل فرآیند برش و قطعه زنی است که ابتدایی ترین مرحله ساخت است در برش ورق سی ان سی از کامپیوتر برای کنترل دستگاه ها برای انجام عملیاتی چون برش، تراش، حک و... استفاده می شود.

دستگاه برش ورق سی ان سی CNC، فلزها را در اندازه ها و ضخامت های مختلف و بسیار دقیق برش زده و مورد استفاده قرار می دهند به صورت معمول اکثر دستگاه های برش ورق  CNC قابلیت و توانایی انواع ورق های کامپوزیت آلومینیوم، آهنی، استیل، برنج و... را در ابعاد دقیق و مشخص برش و ارائه دهند.

کاربرد ورق سی ان سی آلومینیوم

CNC در واقع یک نوع دستگاه است که برای برش فلزات از آن استفاده می شود. این دستگاه قابلیت برش انواع و اقسام فلزات از قبیل ورق استیل، ورق آهنی، ورق های آلومینیومی، انواع فلزات رنگی و غیر رنگی را داراست. دستگاه های سی ان سی علاوه بر اینکه می توانند در برش دادن ورق های فلزی در طرح ها و رنگ های مختلف مفید باشند، این قابلیت را دارند که با استفاده از پرتو های لیزر حکاکی هایی را بر روی ورقه آهنی انجام دهند.

می توانید با استفاده از دستگاه های سی ان سی، آهن مورد نظر را به هر شکلی که می خواهید فرم داده و آن را برای نما و یا سایر خدمات دیگر آماده کنید.

ورق سی ان سی آلومینیوم نسبت به سایرین بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، چون که قیمت آن ها مناسب تر است و سبک تر هستند. این فلز به خاطر سبکی و ویژگی های خاصی که دارد بیشتر در صنایع مختلفی همچون صنایع دریایی و هوایی مورد استفاده قرار می گیرد.

آلومینیوم مثل فلزات رنگی این قابلیت را دارد که در برابر خورندگی از خود مقاومت نشان دهد. برش های سی ان سی در واقع با طرح ها و رنگ های مختلف و با بهره گیری از فلزات مختلف توانسته اند مرز های استفاده از فلزات به عنوان نما را جا به جا کنند.

بیشتر بخوانید: ویژگی های لوله آلومینیومی

پانچ cnc 

پانچ cnc یکی از بهترین گزینه ها برای اجرای انواع طرح های هندسی و اسلیمی بر روی ورق آلومینیوم است که با توجه به میزان دقت مورد نیاز در ساخت بسیاری از ورق های نمای ساختمان، استفاده از خدمات پانچ ورق می تواند بهترین انتخاب باشد. فناوریهای زیادی برای خدمات پانچ ورق الومینیوم وجود دارد. هدف تحولات ماشین آلات در مجموعه آلوم تکنیک متال در این زمینه ی خاص، سریع تر کردن و دقت برش است.

یکی از مواردی که در بازار درخواست زیادی داشته است، پانچ نمای مشبک فلزی مورد استفاده در نمای الومینیوم ساختمان است که با استفاده از خدمات ورق کاری و خدمات سی ان سی طرح های متنوع هنری و هندسی به راحتی قابل اجرا است. ورق آلومینیوم سوراخ دار در طیف گسترده ای از اندازه ها و الگوها موجود است. خدمات پانچ cnc می توانند گرد، مربع، مستطیل، شش ضلعی، خط اسلیمی و دیگر شکل های  تزئینی باشند. شکل، اندازه و الگوی سوراخ ها می تواند استاندارد یا سفارشی مشتری اجرا شود.

برش ورق سی ان سی رنگی

برش ورق سی ان سی رنگی

عملیات رنگ کردن فلزات اغلب روی فلزات گالوانیزه (فلزات سرد) اجرا می شود و شما می توانید بسته به مورد استفاده خود رنگ بیرونی را انتخاب کنید. رنگ کردن فلزات باعث جذابیت و چشمگیری آن ها خواهد شد و می تواند باعث انعطاف، فرم پذیری و مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی شود.

قابلیت دستگاه سی ان سی  CNC

برشکاری ابعاد به صورت بسیار دقیق

برش چند ورق به صورت همزمان بدون کاهش کیفیت

افزایش سرعت در انجام کار

کاهش یافتن نیروی انسانی

قابلیت برش ورق های آهنی در ضخامت های 2 سانت در ورق استنلس استیل و ضخامت 8 سانتی متر در آلومینیوم و گالوانیزه

بیشتر بخوانید: ماندگاری گاز تزریق شده در شیشه های دوجداره پنجره آلومینیومی

مزایای استفاده از دستگاه سی ان سی CNC 

مزایای استفاده از دستگاه سی ان سی CNC

برش بدون ایجاد پلیسه

ایجاد اشکال دلخواه و پیچیده

داشتن سطوحی صاف

قابلیت ایجاد شیارهای تا 1 میلی متر

قابلیت برش در تعداد بالا

تولید ضایعات کم

مقرون به صرفه

باید در ورق سی ان سی آلومینیوم شده دقت کنید که درصد تخلخل زیاد نباشد تا ورق تاب بر ندارد. درصد تخلخل مابین 45 درصد تا 55 درصد معمولا با توجه به ضخامت مورد نظر برای ورق آلومینیوم سی ان سی شده قابل قبول است و بالا یا پایین بردن درصد تخلخل ورق سی ان سی آلومینیوم شده خارج از این بازه چندان منطقی نیست.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر