راهنمای خرید بهترین کرکره برقی - پارس کوپال

راهنمای خرید بهترین کرکره برقی - پارس کوپال

امروزه به دلیل پیشرفت ­‌های حاصل شده در زمینه ­‌ی تولید کرکره ‌­ها، خصوصا کرکره ­‌های برقی خوشبختانه دیگر مغازه­ داران و مراکز تجاری و صنعتی، کرکره های قدیمی رو کنار گذاشته و از کرکره های برقی جدید استفاده می ‌کنند.
1401/1/30
0 نظر

راهنمای خرید بهترین کرکره برقی

امروزه به دلیل پیشرفت ­‌های حاصل شده در زمینه ­‌ی تولید کرکره ‌­ها، خصوصا کرکره ­‌های برقی خوشبختانه دیگر مغازه­ داران و مراکز تجاری و صنعتی، کرکره های قدیمی رو کنار گذاشته و از کرکره های برقی جدید استفاده می ‌کنند. به دلیل سهولت استفاده و ایمنی بالا حتی برای درب پارکینگ­‌ ها نیز امروزه از کرکره های برقی آلومینیومی استفاده می شود.

خرید کرکره های برقی

این کرکره های جدید که به کرکره برقی معروف شدند از جنس آلومینیوم بوده و بر خلاف کرکره های قدیمی، بسیار سبک، کارایی راحت و بدون نیاز به رنگ ­‌کاری و روغن ­‌کاری مداوم بوده و بدون زحمت تنها با فشار دادن یک دکمه، توسط ریموت از راه دور بالا یا پایین می ­روند که به علت همین مزیت ها نظر مردم را به خود جلب کردند.

به طور کلی، برای خرید کرکره های برقی،  باید به جنس کرکره ها و موتور مورد استفاده توجه کرد.

بیشتر بخوانید: انواع گاز پنجره دو جداره

جنس تیغه کرکره

اولین نکته حین خرید یک کرکره برقی خوب، مرغوبیت جنس تیغه ‌­ی به کار رفته در آن است، که بایستی توجه لازم را داشته باشید؛ چون اگر یک کرکره برقی از نظر تیغه دارای کیفیت پایینی باشد، شما و اطرافیان را با صداهای ناهنجاری که ایجاد می­ کند آزار داده و شاهد پاره­‌گی تیغه­‌ های کرکره خواهید بود، و در نتیجه می­‌ توان گفت که شما پول خود را برای هیچ به هدر داده­ و امنیت خود و دیگران را نیز به خطر انداخته ­‌اید.

پس خرید یک کرکره برقی خوب و با کیفیت بایستی از مراکز معتبر و دارای استاندارد صورت بگیرد. این را بدانید که قطعا اگر کرکره خریداری شده توسط شما دارای قیمت پایینی است حتما تیغه‌­ ها نامرغوب بوده و به وسیله ‌ی ضایعات آلومینیومی ساخته شده­اند.

لازم است بدانید، که یک کرکره برقی کوچک بایستی دارای عرض مشخص و استانداردی باشد .به عنوان مثال:

  • کرکره برقی در مساحت ۵ متر، دارای تیغه­‌ی ۶۰ میلی­متری؛
  • در مساحت ۲۰ متری، دارای تیغه­‌ی ۸۰ میلی­متری؛
  • و مساحت های ۲۰ تا ۴۰ متری، دارای تیغه­‌ی ۱۰۰ میلی­متری هستند.

به غیر از ابعاد و عرض تیغه، باید به این مورد نیز توجه کرد که تیغه ­‌ی کرکره برقی حتما غضروف­ دار باشد تا از ایجاد صداهای ناهنجار حین حرکت و بالا و پایین آمدن جلوگیری شود. بهتر است بدانید که تیغه­‌ های غضروف­دار دارای لاستیک­ هایی در بین مفاصل تیغه بوده و مانع از تولید صدا می ­‌گردد.

علاوه بر دو مورد قبل در رابطه با تیغه ­‌ی با کیفیت و مناسب یک کرکره­ برقی، ضخامت گوشت تیغه، تک جداره و یا دو جداره بودن آن و داشتن پل میان تیغه نیز از دیگر گزینه­‌ هایی هستند که بایستی به آنها توجه کرد.

استفاده از کرکره برقی دو جداره، موجب افزایش طول عمر آن شده و همچنین ضخامت گوشت تیغه نیز، اگر مناسب یا از جنس با کیفیت نباشد، موجب از هم گسیختگی کرکره می ­‌گردد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با زهوار پنجره دو جداره

موتور کرکره برقی

موتور کرکره برقی

دومین موردی که باید حین خرید کرکره برقی به آن توجه کرد، موتور به کار رفته در آن است. به صورت متداول و رایج، موتور های مورد استفاده برای کرکره‌­ های برقی، از نوع ساید و یا توبولار بوده که هرکدام از این دو موتور، دارای ویژگی ­ها، مزایا و معایبی هستند که در ادامه اطلاعات مختصری درباره­‌ی آن­ها ارائه می ‌دهیم.

موتور های ساید

این نوع موتور برای کرکره‌­هایی که وزن بالایی دارند و تردد آن بسیار زیاد است مناسب بوده و ایمنی و امنیت این موتور در کرکره برقی نیز قابل توجه است که برای مراکز صنعتی و بزرگ کاربرد دارد.

موتور ساید در دو مدل AC و DC تولید می­شود و دارای باتری بکاپ و یو پی اس بوده و در زمان نبود برق و قطعی آن به راحتی می­‌توان از آن استفاده کرد.

از مزایای موتور ساید AC و DC می­توان به سیستم دستی موجود در آن اشاره کرد که در زمان قطعی برق می­‌توان آن را با کمک دست و توسط جرثقیل نصب شده بر روی آن بالا و پایین کرد.

پس اگر بخواهیم به صورت خلاصه موتور ساید را معرفی کنیم می­توانیم بگوییم که موتور ساید دارای این ویژگی هاست:

  • مجهز به سیستم خلاص کن دستی
  • حداکثر وزن قابل تحمل ۱٫۵ تن
  • تردد بالای کرکره
  • تعمیرات و تعویض سریع و آسان این نوع موتور
  • یو پی اس دار بودن (برق اضطراری و محافظ در برابر قطع کلی برق) موتور در بعضی از مدل­‌ها
  • و همچنین قیمت بالای این موتور نسبت به موتور توبولار

بیشتر بخوانید: آشنایی با شیشه های کنترل کننده انرژی

موتور های توبولار

موتور های توبولار

این نوع موتور برای مساحت­ های کوچک و متوسط کاربرد داشته و دارای موتوری استوان ‌های شکل می ­باشد که به همین علت به کرکره برقی لوله ‌­ای شهرت دارد.  کرکره­ برقی دارای موتور توبولار از رایج ­ترین و پرکاربرد­ترین کرکره ­های برقی موجود در بازار بوده و محبوبیت خاصی بین مردم و کسبه های مختلف دارد.

کرکره های برقی دارای موتور توبولار نیز دارای این ویژگی ها هستند:

  • نصب آسان
  • قابل حمل بودن
  • تحمل حداکثر وزن ۳۰۰ کیلوگرم
  • عدم امکان اتصال با یو پی اس
  • نداشتن برق اضطراری و باطری بکاپ
  • خلاص کن دستی
  • میزان تردد کم کرکره برقی
  • تعمیرات زمانبر
  • و همچنین قیمت ارزان آن نسبت به موتور ساید

پس یکی از نکات مهم و حائز اهمیت در خرید بهترین کرکره برقی، توجه به نوع موتور به کار رفته و متعلقات الکترونیکی در آن است. البته قبل از دو موتور ساید و توبولار، کرکره برقی موتور سانترال جایگزین کرکره ­های دستی شد که بنا به دلایلی و بروز برخی مشکلات با عدم استقبال مردم رو به رو شد و بعد از آن در حال حاضر دو مدل موتور رایج و به کار رفته در کرکره ­های برقی، مواردی بودند که به آن­‌ها اشاره کردیم.

با این اوصاف می ­‌توان نتیجه گرفت که یک کرکره برقی سالم و با کیفیت بایستی مانع از ورود افراد متفرقه گردد و همچنین شما و هر آن ­چه که در مراکز صنعتی و تجاری، مغازه، پارکینگ و یا منزل دارید را از گزند باد و باران، نور خورشید مصون بدارد.

علاوه بر این­‌ها کرکره ها­ی برقی اتوماتیک نیز دارای امتیازات فراوانی بوده و امنیت و ایمنی بیشتر سرمایه­ی شما را فراهم می­‌کند.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر