⚜️درب فرانسوی آلومینیومی 09130203115

⚜️درب فرانسوی آلومینیومی 09130203115

درب های فرانسوی(French door) از طرفین در حال چرخش هستند و از مرکز باز می شود و به در دو لنگه هم معروفند.
1401/6/3
0 نظر

درب فرانسوی آلومینیومی

درب های فرانسوی(French door) از طرفین در حال چرخش هستند و از مرکز باز می شود و به در دو لنگه هم معروفند. این درها دو بخش دارد و روی لولاهای دو طرف قاب در نصب می‌شوند و باز یا بسته کردنشان از وسط انجام می‌شود. این درها معمولا رو به بیرون باز می شوند.

درب‌های فرانسوی دهانه وسیعی دارند و نور طبیعی به خوبی به داخل اتاق وارد می‌شود، این درها به زیبایی خانه‌ها می‌افزایند. برای استفاده از بیشترین فضای بازشو جهت تردد یا انتقال وسایل بزرگ قابل استفاده هستند. امکان باز شدن هر دو لنگه در و پنجره های فرانسوی به صورت هم زمان وجود دارد، یکی از لنگه‌ها به وسیله دستگیره باز می شود و لنگه دیگر که بدون دستگیره است که می‌تواند با چفت داخلی باز یا بسته شود.

درب فرانسوی آلومینیومی

فلز آلومینیومی ساختار محکمی به آن می‌بخشد و قابلیت طراحی و تولید انواع قاب پنجره و پارتیشن مدرن اداری شیشه‌ای در ابعاد متنوعی دارد و از قفل سوئیچی ۳ و ۵ سیلندری می شود.

تاریخچه درب فرانسه

استفاده از درهای فرانسوی به قرن 17 و دوران رنسانس بازمی گردد. درهای فرانسوی از علاقه رومیان باستان به تقارن، تعادل و هندسه در معماری، ابتدا به عنوان پنجره های بلند و بزرگ طراحی شدند، این درها معمولا رو به بالکن باز می شد. در ابتدا از میله های چوبی برای ساخت قاب های شیشه ای متعدد استفاده میشد که امروز جای خود را به درها و پنجره های دوجداره محکم و پایدار داده است. معمولا چارچوب درهای فرانسوی از درهای کشویی شیشه ای پهن تر و سنگین تر است.

بیشتر بخوانید: ترمال بریک چیست؟

یراق آلات درب و پنجره فرانسوی

در تولید درب و پنجره آلومینیومی فرانسوی، از یراق‌آلات خاصی استفاده می‌شود که به چند مورد از آن اشاره می کنیم:

یراق اسپانیولت: 

اسپانیولت که قفل درب نیز نامیده دارد، از مهم‌ترین اجزای یراق آلات پنجره‌ دوجداره است. کیفیت اسپانیولت به نوع آلیاژ استفاده شده در آن بستگی دارد. اگر آلیاژ مورد استفاده در یراق اسپانیولت بی کیفیت باشد،  فشار بیشتر بر روی دستگیره‌های درب وارد می شود و آن را از کار می‌اندازد.

انواع بازشو: 

درب و پنجره‌ها برای باز شدن به یراق‌الات خاصی نیاز دارند و انواع مختلفی را شامل می‌شوند . انواع بازشوهای درب و پنجره دوجداره شامل بازشوهای یک حالته،‌ دوحالته، کلنگی، کشویی، فولکس واگنی، تاشو و فرانسوی است. 

دستگیره درب و پنجره: 

دستگیره‌ها انواع مختلفی دارند و نوع دستگیره‌ای که استفاده می‌شود، در کیفیت و قیمت پنجره تاثیر می‌گذارد. هر چقدر دستگیره‌ها بزرگ‌تر و توپرتر باشند، کیفیت بهتری داشته و در نتیجه گران‌تر هستند. انتخاب دستگیره مناسب درب و پنجره، طول عمر درب و پنجره و حتی اسپانیولت آن را افزایش می دهد. دستگیره‌های بلندتر باعث ایجاد فشار کمتری به اسپانیولت خواهد شد. دستگیره هایی که اهرم توپُر دارند کیفیت بالاتری هم خواهند داشت.

سیلندر درب و پنجره: 

یکی دیگر از یراق‌آلاتی که برای این درب و پنجره‌ها استفاده می‌شوند، سیلندر هستند که بهترین نوع آنها، نوع برنجی بوده که دارای روکشی از آلومینیوم است.

پارس کوپال

مزایای درب و پنجره فرانسوی

1-امکان باز شدن هم زمان هر دو لنگه وجود دارد.

2-امکان استفاده در فضای بیرونی ساختمان‌ها را دارد.

3-در جلوگیری از ورود گردوغبار و سرما و گرما و صوتی عایق مناسبی است.

4-امکان نصب سیستم تک‌حالته و دوحالته روی بازشوی در وجود دارد.

2-امکان ثابت نگه داشتن یک لنگه و باز کردن لنگه دیگر وجود دارد.

6-به دلیل عدم وجود ستون وسط قاب، امکان انتقال وسایل با باز کردن هر دو لنگه وجود دارد.

7-قابل شستشو است.

8-درب فرانسوی مقرون به صرفه است.

9-ظاهر کلاسیک و زیبایی دارد.

10-باز شدن از مرکز ویژگی دیگر در فرانسوی است.

11-امکان نصب انواع شیشه‌ها وجود دارد.

12-برای محیط‌های بزرگ مناسب است.

13-با پنجره فرانسوی در طراحی مشابه است.

14-دارای قاب‌های تقویت شده می باشد.

5-عایق صوتی است.

16-ایمنی و امنیت خوبی دارد.

17-در بهره وری انرژی موثر است.

18-در طرح و رنگ متنوع است.

19-غیرقابل اشتعال و تغییر رنگ می باشد.

20-سبک و قابل نصب سریع و آسان است.

21-در برابر تغییرات آب و هوا، نور، اشعه فرابنفش مقاوم است.

اگر در تولید در و پنجره فرانسوی از بهترین مواد اولیه و پروفیل و یراق استفاده شود و نصب و رگلاژ درب دوجداره فرانسوی توسط افراد متخصص و ماهر انجام گیرد دچار عیب و خرابی نخواهد شد و تا زمان طولانی قابل استفاده است.

استفاده از درب فرانسوی 

از درهای فرانسوی در ورودی منزل و هر مکانی که نیاز به ایجاد دسترسی از فضای داخلی به فضای بیرونی مثل بالکنو ایوان و یا برای اتصال دو فضای داخلی به هم استفاده می شود. استفاده از درب فرانسوی در ورودی ساختمان، نمای زیبایی به ورودی ساختمان می دهد. برای بزرگتر به نظر رسیدن فضای داخلی می توان از این نوع درب در به دلیل ساختار شیشه ایاستفاده نمود. 

این درها نصب آسانی دارند و در خانه هایی که دارای پاسیو یا گلخانه هستند گزینه ای عالی است. 

بیشتر بخوانید: یراق شیشه و پنجره های آلومینیومی

پروفیل آلومینیوم 

پروفیل به معنی ثابت بودن مقطع در طول مشخصی می باشد. پروفیل انواع مختلفی دارد و کاربرد عمده پروفیل‌ها در ساخت درب و پنجره‌ می‌باشد.

آلومینیوم فلز جلا دار نقره‌ای رنگ، سبک و دارای قابلیت شکل‌پذیری زیادی است. یکی از ویژگی‌های مهم آلومینیوم این است که زنگ نمی زند. این فلز معمولا برای تولید پروفیل آلومینیوم استفاده می‌شود.

پروفیل‌های آلومینیومی برای در و پنجره‌ در مقایسه با پروفیل‌های UPVC (مواد پایه از پلی ونیل می باشد)، فریم‌های باریک‌تری دارند و نور بیشتری وارد خانه می شود.

سپاهان درال

انواع پروفیل های درب و پنجره دوجداره آلومینیومی

پروفیل فریم : استفاده این پروفیل برای چهارچوب در یا پنجره دوجداره می باشد.

پروفیل ساش یا لنگه : پروفیل لنگه تشکیل دهنده  بازشو است، مشخص است که پروفیل درب بزرگ تر از نوع پنجره ای است.

پروفیل مولیون : این پروفیل با استفاده از بست مولیون، برای ستون افقی یا عمودی در داخل چهارچوب پنجره مورد استفاده قرار می گیرد.

پروفیل های جانبی : ازجمله زوار شیشه دوجداره و سه جداره، پروفیل ۹۰ درجه، پروفیل ارتفاع دهنده، کانکتورها، پانل UPVCو… را می توان نام برد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر