انواع تيغه كركره برقى و كاربرد آن ها - پارس کوپال

انواع تيغه كركره برقى و كاربرد آن ها - پارس کوپال

درب هاى اتوماتيک كركره برقى به خاطره ويژگى هاى خوبى كه دارد جايگاه ويژه اى پيدا كرده است.
1400/12/4
0 نظر

انواع تيغه كركره برقى و كاربرد آن ها

امروزه در صنعت، درب هاى اتوماتيک كركره برقى به خاطره ويژگى هاى خوبى كه دارد جايگاه ويژه اى پيدا كرده است. اكثر سازندگان ساختمان ها و مراكز تجارى سعى مي كنند تا جايى كه امكان دارد نسبت به ديگر درب هاى اتوماتيک مانند درب جكى و درب آكاردئونى و يا حفاظ، از کرکره برقی استفاده كنند.

بیشتر بخوانید: در و پنجره چوب آلومینیوم

انواع تيغه كركره برقى

اين افزايش تقاضا باعث شده تا بين توليد كننده ها و اجرا كننده های رقابت ايجاد بشود و آن ها با توليد تيغه هاى بهتر يا طرح هاى گوناگون با جنس هاى مختلف و رنگ هاى متنوع بازار بيشترى را به خود اختصاص بدهند.

قیمت تیغه کرکره برقی

برای تعیین قیمت تیغه کرکره برقی عوامل مختلفی دخیل هستند. جنس آلیاژ و موادی که تیغ از آن ساخته می شود در قیمت آن بسیار تاثیر گذار است. 

وزن انواع تیغه های کرکره برقی

انواع مختلف تیغه کرکره برقی در جنس های مختلفی ساخته می شوند و هر کدام از آلیاژها و فلزاتی که در ساخت تیغه های کرکره برقی استفاده می ‌شوند دارای وزن های متفاوتی می باشند.

شما می ‌توانید با توجه به کارآیی مورد نظر خود و مکانی که قصد دارید برای آنکه برقی نصب کنید هر نوع از را انتخاب کنید ولی باید وزن آن را نیز در نظر بگیرید زیرا وزن تیغه ارتباط مستقیمی با وزن کره دارد. 

وزن تیغه گالوانیزه در حدود ۸ کیلوگرم در هر متر مربع می باشد.

وزن تیغه آلومینیوم اکسترود در حدود ۶ کیلوگرم تا ۸ کیلوگرم می باشد.

وزن تیغه آلومینیوم پانچ شده در حدود ۸.۵ کیلوگرم تا ۱۰ کیلوگرم در هر متر مربع می باشد.

وزن تیغه آلومینیوم دوجداره در حدود ۹ کیلوگرم در هر متر مربع است.

کرکره اتوماتیک علاوه بر کیفیت؛ دارای طرح‌، اشکال، رنگ و ابعاد متنوعی در بازار است؛ که باعث هارمونی بین درب و نمای ساختمان می ‌شود. به همین دلیل بسیار مورد توجه طراحان در نمای ساختمان است. برای انتخاب تیغه آلومینیوم به جنس و ابعاد و وزن کلی تیغه با نیرو و توان موتور انتخابی بسیار دقت داشته باشید. درصورتی ‌که انتخاب مناسبی بین تیغه و موتور ایجاد شود می‌ توان تعادل را برقرار کرد.

انواع تیغه کرکره اتوماتیک را می‌توان به 6 دسته تقسیم نمود:

انواع تیغه کرکره اتوماتیک

1. آلومینیوم یا آکسترود

2. تیغه فوم دار گالوانیزه

3. تیغه شفاف یا پلی کربنات

4. تیغه پانچ دار یا همان سوراخ‌دار

5. تیغه فوم دار

6. تیغه رول گیتر

بیشتر بخوانید: پروفیل صنعتی چیست؟

بهترین نوع کرکره برقی

بهترین نوع کرکره برقی باید ویژگی هایی داشته باشند:

تیغه ها از نوع آلومینیوم فابریک 6063 باشد.

تیغه ها از نوع 2 پل با حداقل وزن 6 کیلوگیرم در هر متر مربع باشد.

از قوطی های آهن رنگ شده فابریک استفاده شده باشد.

ترجیها از ریل آهنی و یا ریل آلومینیوم سخت شده استفاده شده باشد.

در داخل ریل ها حتما از درزگیرهای مخصوص استفاده شده باشد.

ترجیهاً از موتور ساید به دلیل قدرت بالا و سهولت در خدمات استفاده شود.

موتور ساید در داخل کاور مخصوص نصب شود.

از جا قفلی های با قابلیت ماکروسوییج استفاده شود.

تیغه انتهایی کرکره 10 سانت، صاف و دارای نوار باشد.

بهترین نوع تیغه کرکره اتوماتیک

بهترین نوع تیغه کرکره اتوماتیک

تیغه کرکره اتوماتیک به عنوان عضو اصلی و مهم کرکره اتوماتیک است، که در صورت استفاده از برند مطرح و با کیفیت تیغه کرکره اتوماتیک می توان بر طول عمر و نحوه عملکرد صحیح کرکره اتوماتیک تاثیر به سزایی داشته باشد.

کاربرد تیغه کرکره اتوماتیک

مطمئنا انتخاب نوع مناسب درب با توجه به کارکرد مورد نیاز، در ظاهر و امنیت تاثیر گذار است. انواع مختلفی از درب اتوماتیک در بازار موجود است، که در میان آن ها کرکره اتوماتیک به دلایل زیر بسیار محبوب است.

امنیت عالی در برابر دزدی و سرقت

محافظت عالی در برابر باد، طوفان، باران و آتش سوزی

کرکره آلومینیومی اتوماتیک

آلومینیوم، فلزی نرم و سبک اما بسیار قوی است. این عنصر غیر مغناطیسی بوده و بسیار بادوام، مقاوم در برابر زنگ ‌زدگی است. آلومینیوم در بسیاری از صنایع اتومبیل‌ سازی و هواپیما گرفته تا لوازم برقی و الکتریکی کاربرد دارد. صنایع ساختمانی و علی ‌الخصوص کرکره ازجمله محصولات مشتق از این فلز می ‌باشد. 

داشتن یک کرکره اتوماتیک آلومینیومی در پارکینگ، یکی از مزیت ‌های آپارتمان و منزل بشمار می ‌آید. با استفاده از آن دیگر نگران سرقت و آسیب رسیدن به ماشین خود نخواهید بود، با نصب کرکره اتوماتیک، نیاز به استفاده از فضای بیشتری برای باز و بسته کردن درب پارکینگ نخواهید داشت.

معمولاً در پارکینگ‌ های قدیمی ترس از سرقت ماشین همواره دلهره‌آور بوده است. اگر پارکینگ خود را با استفاده از کرکره اتوماتیک از جنس آلومینیومی مجهز نمایید، در این حالت باز و بسته شدن آن فقط با فشردن کلید ریموت صورت می ‌گیرد، که مطمئناً ایمنی کرکره نسبت به قفل ‌های قدیمی؛ به دلیل شکستن و باز کردن درب توسط سارقین خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: انواع درب آلومینیومی

تیغه کرکره برقی

تیغه کرکره برقی

تیغه کرکره برقی یا کرکره اتوماتیک از یراق آلات مهم در کرکره برقی است که توسط نیروی الکتریکی باز و بسته می ‌شود. انتخاب مدل و نوع تیغه تأثیر زیادی در ظاهر و زیبایی کرکره دارد. همچنین ایمنی و مقاومت کرکره برقی نیز بر مبنای تیغه مورد استفاده در کرکره تعیین می‌شود.

تیغه مورد استفاده در کرکره برقی شامل انواع تیغه آلومینیومی، تیغه پلی کربنات و تیغه گالوانیزه می‌باشد. برحسب مکان مورد نظر می‌توان از انواع تیغه‌ ها با ویژگی‌ های مختلف استفاده کرد. هرکدام از این تیغه‌ ها ویژگی‌ های خاص خود را دارند که براساس نیاز مشتری نصب می ‌شوند.

تیغه آلومینیومی

تیغه آلومینیومی یکی از یراق ‌آلات مورد استفاده در کرکره برقی است. استفاده از تیغه آلومینیومی بسیار رایج است. از ویژگی ‌های این تیغه که موجب استفاده گسترده از این تیغه شده است، استحکام بالا، عایق بودن و وزن کم آن است. این تیغه در شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت خود را حفظ می‌ کند. معمولاً از نوع دوجداره آن بیشتر استفاده می‌ شود.

تیغه پلی کربنات

تیغه پلی کربنات نیز از انواع یراق آلات کرکره برقی می ‌باشد. این تیغه به دلیل جنس مورد استفاده در آن شفاف است. همین شفافیت سبب استفاده از آن در فضاهایی که نیاز به دیده شدن درون از بیرون وجود دارد، نصب می‌گردد. همین ویژگی سبب نصب آن در بانک‌ ها و مکان‌ های امنیتی و همچنین مکان‌ هایی مانند جواهر فروشی می ‌شود. مقاومت و استحکام این تیغه سبب استفاده از آن در مکان‌ های امنیتی می‌ شود. تیغه شفاف یکی از مستحکم ‌ترین تیغه ‌های مورد استفاده در کرکره اتوماتیک می‌ باشد.

تیغه گالوانیزه

تیغه گالوانیزه از یراق آلات کرکره برقی است که تیغه گالوانیزه شامل دو نوع تک جداره و دو جداره با فوم میانی می ‌باشد. از تیغه‌ های گالوانیزه دوجداره فوم دار می‌ توان در مکان‌ هایی که نیاز به عایق بودن در برابر صوت، گرما و سرما دارند، استفاده کرد.

 

قبل از انتخاب تیغه به نکات ذیر توجه کنید:

مناسب با فضای مورد نظر شما باشد مثلا برای نصب کرکره در پنجره از کرکره سبک استفاده کنید.

متناسب با معماری و نمای ساختمان باشد.

توجه به امنیت بالا و ضدسرقت بودن تیغه

فضای کمی را اشغال کند و نصب راحتی داشته باشد.

بیشترین رضایت در بین مشتریان را داشته باشد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر