نکات مهم در مورد پنجره آلومینیومی - پارس کوپال

نکات مهم در مورد پنجره آلومینیومی - پارس کوپال

یکی از مهمترین المان هایی که باید به خوبی درباره آن ها تحقیق نمود، درب و پنجره ها هستند. امروزه به دلیل مزایایی که آلومینیوم دارد، استفاده از درب و پنجره های آلومینیومی برای انواع ساختمان های مسکونی و تجاری بسیار رایج شده است.
1400/12/11
0 نظر

نکات مهم در مورد پنجره آلومینیومی 

یکی از مهمترین المان هایی که باید به خوبی درباره آن ها تحقیق نمود، درب و پنجره ها هستند. امروزه به دلیل مزایایی که آلومینیوم دارد، استفاده از درب و پنجره های آلومینیومی برای انواع ساختمان های مسکونی و تجاری بسیار رایج شده است.

پنجره آلومینیومی

ما از پنجره های آلومینیومی به دلایل مختلفی استفاده می کنیم: آن ها کاربردهای فراوانی دارند، به تعمیر و نگهداری نیاز اندکی دارند و بسیار منعطف بوده و می توانند طراحی مدرن پروژه را تکمیل کنند. هرچند ممکن است بنظر برسد که گران تر باشند، اما قیمتی مقرون به صرفه تر از پنجره های چوبی یا فولادی دارند.

درب و پنجره آلومینیومی ظاهر زیبایی دارند و در شرایط مناسب طول عمر بالایی هم دارند. پروفیل ‌های آلومینیومی و یراق آلات آلومینیومی متنوعی در بازار موجود هستند که می توانند افراد با سلیقه و نیازهای مختلف را راضی نگه دارند.

بیشتر بخوانید: در و پنجره چوب آلومینیوم

نکته مهم در مورد انتخاب پنجره های آلومینیومی

نکته مهم در مورد انتخاب پنجره های آلومینیومی

بیشترین اتلاف انرژی از طریق شیشه ها می باشد

اگر می خواهید کمترین اتلاف انرژی را داشته باشید به این نکته توجه کنید که علاوه بر انتخاب قاب و پروفیل آلومینیومی مناسب، باید شیشه مناسبی نیز از لحاظ برش ها و جنس انتخاب کنید زیرا هدر رفت انرژی از شیشه ها نسبت به قاب های آلومینیومی بسیار بیشتر است. بنابراین هر چه برش های عمودی و افقی پنجره بیشتر باشد، بازده انرژی کمتر است به عبارت ساده تر اتلاف انرژی بیشتر خواهد بود.

از پنجره های دو یا چند جداره استفاده کنید

شیشه های معمولی چیزی نزدیک به ۴۰% از گرما را بین فضای داخل و خارج ساختمان منتقل می کنند! این یعنی تابستان ها هوای گرم را از بیرون به داخل منتقل می کنند و در زمستان ها بالعکس!

این یعنی مقدار قابل توجهی از انرژی که بابت گرمایش یا سرمایش داخل ساختمان مصرف نموده اید، تلف می شود. راه حل استفاده از شیشه های دو جداره (یا چند جداره) است. شیشه های دو جداره از دو صفحه شیشه ای که مابین آن ها با هوا یا گاز پر شده و به خوبی مهروموم شده اند ساخته می شوند. هوا یا گازی که مابین دو پنل محبوس شده است مانند عایق عمل می کند و تا حد زیادی از اتلاف گرما (و انرژی) جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: ویژگی های درب و پنجره آلومینیومی

استفاده از آستر چوبی روی قاب آلومینیومی

طول عمر و کارایی پنجره های آلومینیومی بسیار بیشتر از پنجره های چوبی است. با این حال اگر به تزیینات چوبی علاقمند هستید، می توانید از یک روکش چوبی صاف، بادوام و زیبا برای قاب پنجره های آلومینیومی استفاده کنید.

محل قرارگیری پنجره باید بررسی کنید

علاوه بر پنجره عناصر دیگری در دیوارها و فضای خانه جایگذاری می شوند که باید از لحاظ ظاهری و کارایی به شیوه مناسبی نصب شوند. هنگام انتخاب محل قرارگیری و نصب پنجره، ترازهای بیرونی را دوباره بررسی کنید، سر درها، خطوط تداخل عناصر نصب شده (مانند کمد، درب، کابینت و …) را با دقت بیشتری بررسی کنید که سایر عناصر به خطوط پنجره برخورد نمی کنند و هماهنگی لازم بین آن ها برقرار است.

انتخاب پنجره بر شرایط آب و هوایی منطقه ای 

پنجره آلومینیومی

بعنوان مثال اگر در منطقه ای زندگی می کنید که معمولا بارندگی ‌های بیشتری دارد، بهتر است از پنجره های سایبانی استفاده کنید (پنجره هایی که لولا در بالا تعبیه می شود و پنجره از پایین باز می شود.)

بیشتر بخوانید: انواع پروفیل آلومینیوم

دستگیره ها و یراق آلات به روز و اتوماتیک استفاده کنید

باز و بسته کردن پنجره ها همانقدر که می تواند لذت بخش باشد، می تواند آزار دهنده هم باشد. اگر از یراق آلات آلومینیومی با کیفیت و دستگیره های مناسب برای پنجره هایتان استفاده نکنید، بعد از گذشت زمان کمی کارایی آن ها کاهش پیدا نموده و می تواند بسیار خسته کننده باشد. اگر هم طرفدار تکنولوژی و زندگی مدرن باشید، می توانید از یراق آلات نوآورانه برای سیستم های مدرن پنجره، سیستم های درب و دیگر سیستم های مرتبط استفاده کنید که عامل مهمی در افزایش آسایش و رفاه افراد است.

نصب پنجره های سقفی ثابت یا نورگیرها

اگر خواهان استفاده حداکثری از نور روز هستید، نورگیر و پنجره سقفی ( SKYLIGHT ) بهترین گزینه هستند. این نوع از پنجره ها نور را عبور می دهند و نمایی از آسمان را نمایش دهند. علاوه بر کاهش هزینه ها برای تامین نور کافی ساختمان در طول روز، ممکن است به دلایل امنیتی ولاغیر ترجیح دهید که بر روی دیوارها پنجره ای نباشد، در این سناریو نیز یکی از بهترین راه حل ها نصب پنجره های سقفی است.

استفاده از پنجره های ابعاد بزرگ

 پنجره های ابعاد بزرگ

وجود پنجره های بزرگی که ارتباط داخل ساختمان با فضای بیرونی را برقرار می کنند، در بهبود روحیه افراد بسیار موثر است. هر چند ممکن است به دلایلی نظیر محدودیت های مهندسی و معماری ساختمان نتوانید از پنجره های یک تکه بزرگ استفاده کنید اما ترجیحا بزرگترین ابعاد ممکن را انتخاب کنید تا از نمای بیرونی، نور طبیعی و فضای بازتر لذت ببرید.

را ه حل های افزایش امنیت پنجره ها

هر چند درب و پنجره های آلومینیومی دارای فریم هایی با مقاومت بالا هستند که امنیت بسیار بالایی را ایجاد می کنند، اما بهتر است از تکنولوژی های مدرن مانند دزدگیرها، دستگیره های دارای قفل امنیتی و … نیز استفاده کنید. در صورت نیاز می توانید به نصب حفاظ ها نیز فکر کنید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر