انتخاب پنجره مناسب برای آشپزخانه - پارس کوپال

انتخاب پنجره مناسب برای آشپزخانه - پارس کوپال

انتخاب بهترین پنجره برای آشپزخانه از آن جایی مهم است که آشپزخانه یکی از مهمترین و پر کاربردترین بخش های خانه محسوب می شود. می توان گفت اگر شما جز آن دسته افرادی نباشید که بیشترین وقت تان را در آشپزخانه می گذارنید، پس قطعا بسیار به آن رفت و آمد دارید.
1400/12/14
0 نظر

انتخاب پنجره مناسب برای آشپزخانه

انتخاب بهترین پنجره برای آشپزخانه از آن جایی مهم است که آشپزخانه یکی از مهمترین و پر کاربردترین بخش های خانه محسوب می شود. می توان گفت اگر شما جز آن دسته افرادی نباشید که بیشترین وقت تان را در آشپزخانه می گذارنید، پس قطعا بسیار به آن رفت و آمد دارید. در حالی که وسایل و کارایی آشپزخانه بسیار اهمیت دارند، معماری، چیدمان، نور و بطور کلی ظاهر آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

ویژگی هایی که باید در هنگام انتخاب پنجره مناسب در نظر داشته باشید:

انتخاب پنجره مناسب برای آشپزخانه

بیشتر بخوانید: نکات مهم در مورد پنجره آلومینیومی

زیبایی و متناسب بودن با معماری خانه

شما باید با توجه به معماری داخلی و خارجی ای که برای خانه خود در نظر گرفته اید، پنجره ای را انتخاب کنید که از داخل و خارج خانه به زیبایی خانه تان اضافه کند. پنجره های شما باید از داخل و خارج خوب به نظر برسند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که پنجره های آشپزخانه شما هم فضای داخلی و هم بیرونی خانه شما را تکمیل می کند.

داشتن نور مناسب و کافی

بیشتر افراد معتقد هستند که داشتن نور خوب و کافی در آشپزخانه ضروری است. داشتن پنجره های متعدد یا بزرگ در آشپزخانه می تواند به شما اطمینان دهد که در طول روز به خوبی روشن می شود.

ایجاد تهویه مناسب

نکته دیگری که هنگام تهیه پنجره برای آشپزخانه خود باید دقت کنید داشتن تهویه هوا است. آشپزخانه به دلیل اینکه محلی برای شست و شوی ظرف هاست، یکی از مرطوب ترین اتاق های خانه است. در عین حال هنگام پخت و پز، فضایی آکنده از عطر و بوهای متعدد در آشپزخانه بوجود می آید که همیشه هم مطبوع نیستند.

بنابراین بهتر است تا حد امکان، پنجره هایی را انتخاب کنید که بتوانید آن ها را به راحتی باز و بسته کنید تا دود و بخار خارج شود و هنگامی که به علت آشپزی، گرمای زیادی ایجاد شد، بتوانید با باز کردن پنجره، به خنک شدن سریعتر آشپزخانه کمک کنید.

بیشتر بخوانید: نبشی چیست؟

هنگام انتخاب پنجره آشپزخانه چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

هنگام انتخاب پنجره آشپزخانه چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

اگر به دنبال تعویض پنجره آشپزخانه خود باشید و یا هنوز در مراحل برنامه ریزی یک پروژه بهسازی خانه هستید، دانستن نکاتی که باید هنگام انتخاب پنجره آشپزخانه در نظر بگیرید، همیشه ضروری است.

حتما به اندازه پنجره ها دقت کنید

پنجره های بزرگ آشپزخانه را با نور فراوان پر می کند. پنجره های کوچک فضای اضافی را برای کابینت ها و وسایل شما فراهم می کند. وقتی صحبت از پنجره های آشپزخانه می شود، اندازه اهمیت بسیاری دارد. پس، شما باید با دقت تصمیم بگیرید که می خواهید پنجره های آشپزخانه تان چقدر بزرگ باشند.

عملکرد پنجره و تعداد آن ها

آیا فقط می خواهید روشنایی و نور آشپزخانه بیشتر باشد یا فقط برای تهویه هوا و خارج شدن رطوبت و گرمای آشپزخانه به آن نیاز دارید؟

علاوه بر این تعداد پنجره هایی که برای آشپزخانه تان نیاز دارید را باید در نظر بگیرید. در بعضی معماری ها قسمت پخت و پز و شست و شو در آشپزخانه متفاوت هستند و یا آشپزخانه دارای بالکن و حیاط خلوت است. پس به این فکر کنید که برای کدام قسمت ها به پنجره نیاز دارید.

 ویژگی های خاص

ویژگی هایی پنجره آشپزخانه

اگر ویژگی خاصی مدنظرتان است حتما در انتخاب استایل و جنس پنجره آن را در نظر بگیرید.

منظره ای که دیده می شود (View)

بهترین مکان را برای پنجره های آشپزخانه خود مشخص کنید. هنگام آشپزی می خواهید با چه منظره ای روبرو شوید؟ نمای بیرونی آشپزخانه را بررسی کنید تا بتوانید درباره محل مناسب قرارگیری پنجره های آشپزخانه بهتر تصمیم گیری کنید.

استایل و شکل ظاهری پنجره

پس از اینکه درباره اندازه، محل قرارگیری، کارایی و تعداد پنجره های آشپزخانه تصمیم گرفتید، بهتر است درباره استایل (شکل ظاهری) و نحوه بازشدن پنجره تصمیم بگیرید.

بیشتر بخوانید: ویژگی های درب و پنجره آلومینیومی

پنجره مناسب آشپزخانه

پنجره مناسب آشپزخانه

پنجره لولایی / پنجره کیسمنت ( Casement windows ):

پنجره‌های لولایی سنتی، گزینه ‌ای محبوب برای آشپزخانه ‌ها می باشند. آن ها روی لولا می چرخند و به سمت بیرون یا داخل باز می شوند و به شما امکان می دهند هوا را در آشپزخانه به جریان بیندازید. این پنجره ها همچنین می توانند نور طبیعی زیادی را به آشپزخانه شما وارد کنند.

لولا ها در پنجره های لولایی می توانند در دو طرف و یا در یک طرف قرار بگیرند. اگر لولا ها در بالا قرار بگیرند، به آن پنجره سایبانی ( Awning Window ) و اگر لولا ها در پایین نصب شده باشند به آن Hopper Window ( پنجره جهشی ) می گویند. این قبیل پنجره ها معمولا به میزان مشخص و محدودی برای تهویه هوا باز می شوند.

پنجره های کشویی (یا لیفت اند اسلاید):

می توانید پنجره های کشویی را بالای سینک ها و پیشخوان های آشپزخانه قرار دهید. این پنجره ها را می توان به راحتی باز و بسته کرد زیرا روی یک قفسه کشویی باز می شوند. این سبک پنجره نه تنها آشپزخانه شما را روشن می کند بلکه تهویه را نیز بهبود می بخشد.

پنجره های ثابت:

اگر می خواهید یک دید وسیع به منظره روبرویی داشته باشید یا از نور طبیعی حداکثر بهره را ببرید، از پنجره های ثابت استفاده کنید. این پنجره ها فقط یک شیشه ثابت دارید که باز نمی شوند و کمکی به تهویه ساختمان نمی کند.

بیشتر بخوانید: انواع پنجره آلومینیومی

پنجره باغی ( Garden Windows ):

پنجره باغ یک طاقچه شیشه ای کوچک است که از دیوارهای شما بیرون زده است و دورتا دور آن شیشه قرار دارد. پنجره های باغچه (یا همان پنجره باغ) اغلب در آشپزخانه ها پیاده سازی می شوند و شرایطی را فراهم می کنند از هر چهار طرف آفتاب مناسبی را برای پرورش گیاهان و گلدان های خانگی در اختیار داشته باشید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر