انتخاب درب و پنجره مناسب برای بالکن و تراس - پارس کوپال

انتخاب درب و پنجره مناسب برای بالکن و تراس - پارس کوپال

با وجود تنوعی که در طرح، جنس، یراق آلات و همچنین تکنیک های ساخت مدرن برای انواع درب و پنجره از جمله درب و پنجره بالکن و تراس وجود دارد، حتما انتخاب بهترین و مناسب ترین درب و پنجره کار آسانی نیست.
1400/12/16
0 نظر

انتخاب درب و پنجره مناسب برای بالکن و تراس

چطور یک درب بالکن مناسب انتخاب کنیم؟

با وجود تنوعی که در طرح، جنس، یراق آلات و همچنین تکنیک های ساخت مدرن برای انواع درب و پنجره از جمله درب و پنجره بالکن و تراس وجود دارد، حتما انتخاب بهترین و مناسب ترین درب و پنجره کار آسانی نیست. در هنگام انتخاب درب و پنجره بالکن / تراس متوجه می شوید که مجموعه ای گسترده از سبک ها و طرح ها برای ایجاد خانه رویایی شما در دسترس تان قرار گرفته اند که باید از میان آن ها آنچه مورد پسندتان واقع می شود و بیشتر نیازهای شما را برآورده می کند را انتخاب کنید.

چطور یک درب بالکن مناسب انتخاب کنیم؟

تراس خانه شما، یک پناهگاه امنی است. مکانی که می توانید برای استراحت در هنگام تماشای منظره شهر یا طبیعت اطراف خانه به آنجا بروید. با توجه به اینکه تراس خانه یکی از معدود مکان های موجود در ساختمان است که می توانید برای کسب آرامش یا گذراندن اوقات فراقت خود به آنجا بروید، مهم است که بالکن شما دارای طراحی دلپذیری باشد که با سلیقه شما مطابقت داشته باشد. یکی از اولین اصول افزایش زیبایی بالکن، اضافه کردن درب‌ های مناسب بالکن است. یک درِ بالکن ایده آل، باید فضای بیرونی شما را جادار و زیبا جلوه دهد.

بیشتر بخوانید: انتخاب پنجره مناسب برای آشپزخانه

برای بالکن درب upvc مناسب است یا درب های آلومینیومی؟

درب های بالکن ترکیبی از آلومینیوم و شیشه و یا ترکیبی از upvc و آلومینیوم هستند. به طور کلی باید گفت هریک از درب و پنجره های یو پی وی سی و آلومینیومی مزایا و معایبی دارند که شما باید متناسب با بودجه و نیاز خود بهترین درب را انتخاب کنید. درب دوجداره آلومینیومی و ترمال بریک از لحاظ عایق بودن (صوتی و حرارتی) تقریبا با upvc برابری می کند. هرچند پنجره upvc ارزان تر از پنجره آلومینیومی است، اما برای پیاده سازی نقشه های معماری خاص، ساخت درب های ورودی شیشه ای بزرگ، ساخت پنجره های عریض و … قطعا باید آلومینیوم را انتخاب کنید.

انوع درب بالکن (تراس)

انوع درب بالکن

قبل از انتخاب درب بالکن، ابتدا باید فضای موجود را در ضلع داخلی و خارجی اندازه گیری کنید تا بتوانید سبک بازشوییی را برای درب بالکن انتخاب کنید که بهترین کارایی را برایتان دارد.

بیشتر بخوانید: نبشی چیست؟

درب بالکن دارای قاب و لولا

در این نوع بازشو که از قدیمی ترین سبک های درب محسوب می شود، دستگیره را می چرخانیم و قسمت بازشو درب، با استفاده از لولا به سمت داخل یا خارج باز می شود. در این بازشو، می توان درب را به شیوه ای نصب کرد که بعد از بازکردن در، قسمت بازشو کاملا در قسمت داخلی ساختمان قرار گیرد و فضای بالکن را اشغال نکند. با این حال، به دلیل اینکه درب به داخل هدایت می شود، ممکن است باعث شوند که در هنگام باز شدن، آب باران و زباله های کوچک (توسط باد) به داخل خانه شما هدایت شوند.

اگر بالکن بزرگی دارید و قصد دارید قسمت بازشو درب شما ابعاد کوچکتری داشته باشد، می توانید درب را به شیوه ای نصب کنید که هنگام باز شدن به سمت فضای بالکن بچرخد. این مدل درب بالکن در برابر بادهای قوی که به درها فشار می آورند استحکام بالایی دارند. بنابراین معمولاً در مناطقی که مستعد بادهای شدید و طوفان هستند از آن ها استفاده می شود.

درب محوری برای بالکن

در درب محوری (درب پیوت)، برخلاف معمول لازم نیست درب از انتهای یک طرف باز شود و درب برای بازشدن حول محوری می چرخد! نقطه چرخش در واقع چند سانتی متر از قاب درب فاصله دارد و به درب اجازه می دهد بصورت دورانی باز شود. در واقع، بعضی از آن ها با چرخش در وسط باز می شوند و یک ورودی به فضای موردنظر ایجاد می کنند.

بیشتر بخوانید: انواع درب آلومینیومی

درب کشویی و درب لیفت اند اسلاید برای بالکن ها

انتخاب درب و پنجره مناسب برای بالکن و تراس

اگر فضای محدودی در اتاق و بالکن دارید، یکی از بهترین گزینه ها، درب کشویی معمولی یا درب لیفت اند اسلاید می باشد. درب های کشویی به صرفه جویی در فضا کمک می کنند و در واقع باعث می شوند بالکن یا تراس شما جادار به نظر برسد. درب های شیشه ای کشویی نمای واضحی از نمای زیبای بیرون را ارائه می دهند و در عین حال جذابیت و زیبایی منزل شما را چند برابر می کنند.

می توانید برای جلوگیری از ورود حشرات به درب های کشویی بالکن خود انواع توری ها را به ساختار درب اضافه کنید. برای حفظ حریم خصوصی نیز می توانید بدون نگرانی درباره جهت باز و بسته شدن درب، پرده ها را به اتاق خود اضافه کنید.

درب لیفت اند اسلاید نمونه ای مدرن تر از درب های کشویی معمولی هستند که برای کاهش اصطکاک بین اجزای درب کشویی و در نتیجه افزایش طول عمر و کاهش خوردگی ها و فرسودگی های متریال درب کشویی ایجاد شدند. مکانیزم درب لیفت اند اسلاید به این شکل است که در آن درب قبل از کشیدن (سر خوردن روی ریل) ابتدا بلند می شود و سپس روی ریل حرکت می کند. در واقع وقتی دستگیره را میچرخانید، پنل بوسیله یک اهرم و سیستم قرقره، بلند می شود و سپس روی ریل جابجا می شود تا درب باز شود.

بیشتر بخوانید: پنجره آلومینیومی ترمال بریک

درب تاشو برای بالکن

درب های بالکن مدرن

یکی از درب های بالکن مدرن که معمولا برای بالکن های عریض و جادار قابل نصب هستند، درب های شیشه ای آکاردئونی هستند. در این نوع از درب ها یک لنگه بصورت لولایی باز می شود، بقیه لنگه ها تا می شوند و با یک رانر صورت کشویی جمع می شوند. مثل این است که شما یک دیوار شیشه ای بزرگ دارید که هنگام باز شدن بصورت متحرک جمع می شود تا هیچ مانعی بین فضای داخلی و خارجی نباشد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر