میزان امنیت درب و پنجره های آلومینیومی☎️ | سپاهان درال

میزان امنیت درب و پنجره های آلومینیومی☎️ | سپاهان درال

گزینه های زیادی برای تامین امنیت با کمک تکنولوژی و استفاده از ابزارهای مختلف به وجود آمده است.
1401/6/2
0 نظر

میزان امنیت درب و پنجره های آلومینیومی

درب آلومینیوم ضد سرقت

گزینه های زیادی برای تامین امنیت با کمک تکنولوژی و استفاده از ابزارهای مختلف به وجود آمده است. در این مطلب به تامین امنیت در و پنجره های آلومینیومی می پردازیم. اولین گزینه که به سرعت به ذهن متبادر می شود درهای ضد سرقت است تا به مصرف کننده اطمینان بدهیم که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و امنیت خانواده و یا شغل افراد به خوبی تامین می شود. داشتن خانه و محل کار امن، حافظت از وسایل گران قیمت و حفاظت از جان دو گزینه اساسی و مطلوب همه افراد جامه است.

میزان امنیت درب و پنجره های آلومینیومی

این که سارقان می توانند به منازل یا ساختمان های با ظرفیت امنیتی بالا نفوذ کنند گزینه ای اجتناب ناپذیر است ولی می توان دسترسی آنها را با استفاده از گزینه های مناسب و پیشرفته محدود کرد. به عنوان مثال دسترسی به طبقه‌های همکف از طریق سقف و پنجره‌ها و یا آپارتمان‌هایی با درهای قدیمی برای سارقان امکان پذیر است و ضعف این موارد باید حذف شود.

سارقان معمولا وارد ساختمان هایی که اموالشان ارزش بالایی دارد نمی شوند چون سطح ایمنی بالایی دارد.  وجود سیستم‌های ضد سرقت، حسگرهای حساس به حرکت، دوربین و درو پنجره های ضد سرقت راهیابی به این منازل را مشکل نموده است. 

درهای ضد سرقت دربرابر حرارت و نفوذ صدا مقاومت بسیار بالایی دارند و در شرایط اقلیمی متفاوت قابل استفاده هستند. 

از جمله درهای ضد سرقت، درهای ضد سرقت مسی است که در برابر حرق و خوردگی و سرقت مقاوند و ظاهر مناسبی نیز دارند.

نوع دیگر درهای ضد سرقت، درهای کشویی آلومینیومی ضد سرقت است که از جنس استنلیس استیل می باشد که یک فولاد ضد زنگ است و در برابر خوردگی و حرارت و شرایط اقلیمی مقاوم است.آلومینیوم پایدارترین ماده  برای انتخاب و ساخت در می باشد، این ماده قابل بازیافت بوده و برای محیط زیست ضرری ندارد.

بیشتر بخوانید: کدام یراق آلات برای پنجره بهتر هستند؟

در و پنجره دوجداره ضد سرقت

برای ضد سرقت شدن پنجره‌های دوجداره راهکارهای مختلفی وجود دارد. عواملی مثل نوع پروفیل به کار رفته در آن‌ها، نوع شیشه‌ها و یراق آلاتی که در ساخت این نوع در و پنجره مورد استفاده قرار می گیرد از جمله این موارد است.

پروفیل 

بدنه در و پنجره دوجداره از پروفیل ساخته می‌شود، پروفیل نقش نگهدارنده اجزا در و پنجره دو جداره را ایفا می‌کند. در و پنجره دوجداره ضد سرقت باید از پروفیل‌های استاندارد ساخته شود. علاوه بر این‌ها، استفاده از رین فورس منت تاثیر بسیار زیادی بر ضد سرقت کردن پنجره دوجداره خواهد داشت.

طراحی پنجره باید به گونه‌ای باشد که زه وار در محیط بیرونی قرار نگیرد که سارقان بتوانند به راحتی با بیرون آوردن زهوار وارد محیط شوند.

شیشه 

شیشه بیشترین قسمت یک پنجره را تشکیل می‌دهد و در طراحی در نیز می تواند نقش زیادی داشته باشد پس سارقان با شکستن شیشه پنجره می‌توانند وارد ساختمان شوند. شیشه های دوجداره یا تک جداره معمولی به راحتی با فشار و ضربه می شکنند و راه را برای سارقین باز می کنند. پس برای تکمیل کردن یک در و پنجره دوجداره ضدسرقت باید از شیشه های ضد سرقت استفاده شود.

انواع شیشه های ضد سرقت

1-شیشه دوجداره لمینت شده

این نوع شیشه از دو لایه بیرونی و داخلی تشکیل شده است، لایه بیرونی شامل دو لایه شیشه می باشد که با استفاده از طلق PVB (پلی وینیل بوتیرال) به یکدیگر چسبیده‌اند. برای لایه داخلی از یک شیشه تک جداره که معمولا سکوریت استفاده می شود. در صورت وارد شدن فشار و ضربه به شیشه لمینت شده، به علت وجود طلق در بین دو لایه،‌ شیشه‌ها فرو نمی ریزد و از ورود سارقین به محیط داخلی جلوگیری خواهد شد.

2-شیشه دوجداره ضد سرقت و ضد گلوله

این نوع شیشه ها دارای خاصیت ضد گلوله‌است و در صورت برخورد گلوله با شیشه، اصلا داخل ساختمان منزل یا محل کار به چیزی یا کسی آسیب نخواهد رسید. شیشه‌ ضد گلوله از چند لایه شیشه و پلی کربنات تشکیل شده است که توسط طلق های امنیتی پلیمری PVB با یکدیگر ممزوج شده، سپس هوای بین لایه ها را از میان آنها خارج می شود شیشه و پلاستیک به دست آمده را در فشار و حرارت بالا به هم می چسبانند تا لایه ها کاملا به هم بچسبند. وقتی گلوله به شیشه ضد گلوله برخورد می کند اولین لایه شیشه سوراخ می شود ولی لایه پلاستیکی فشار گلوله را می گیرد و آن را متوقف می کند. به این ترتیب گلوله نمی تواند به آخرین لایه شیشه برسد. 

پارس کوپال

یراق آلات 

نوع یراق‌آلات به کار رفته در در و پنجره دوجداره ضدسرقت باید به گونه‌ای طراحی شود که با ضربه خوردن، وارد آمدن فشار و یا به خاطر به کار بردن ابزارآلات مخصوص، باز نشود. معمولا در این نوع در و پنجره ها، از پین‌های قارچی شکل استفاده می‌کنند تا به این ترتیب امنیت پنجره‌ها افزایش یابد.

انوع یراق آلات درب ضد سرقت

قفل درب ضد سرقت

لولا درب ضد سرقت

دستگیره درب ضد سرقت

دستگیره ثابت درب ضد سرقت

درکوب درب ضد سرقت

چشمی درب ضد سرقت

ضربه گیر درب ضد سرقت

قفل شب بند درب ضد سرقت

انواع درب‌های ضدسرقت دارای اجزا و تکنولوژی ساختی متفاوتی هستند. برای ساخت درب‌های ضد سرقت از ورقه فلزی، یراق آلات  و همچنین ورقه ام دی اف با روکش طبیعی و گاه مصنوعی استفاده می‌شود. درب‌های ضدسرقت باید آتشپاد، عایق گرما و سرما، رطوبت و صدا نیز باشند. درب های ضد سرقت علاوه بر این که امنیت در برابر سرقت باید در مقابل وقوع حوادث غیرقابل پیش‌بینی مثل زلزله و آتش‌سوزی نیز مقاوم باشند.

یکی دیگر از مراحل ضد سرقت کردن پنجره ها استفاده از حفاظ است.

انواع حفاظ پنجره دوجداره 

حفاظ‌های پنجره از جنس‌ها و در مدل‌های مختلفی تولید می شود. انتخاب نوع حفاظ بسته به محل نصب متفاوت است.

حفاظ شبه چوب و وینیل برای پنجره دوجداره

این نوع حفاظ در برابر رطوبت و آتش و همچنین پوسیدگی مقاوم است، البته گرد و غبار را به خود جذب می‌کند و باید نظافت شود.

حفاظ پنجره دوجداره از جنس استیل

حفاظ استیل بیشتر به دلیل رنگ و کیفیت ثابت و مقاومت بالا و ضد زنگ بودن از انواع دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حفاظ آهنی 

این نوع حفاظ در شرایط اقلیمی متفاوت نیاز به رسیدگی و رنگ کاری دارد و برای پنجره های بزرگ استفاده می شود.

حفاظ فرفورژه 

فرفورژه یک کلمه فرانسوی به معنای آهن کوبیده شده است. فرفورژه‌ها، آهن‌هایی هستند که در کوره گداخته شده و پس از آن کوبیده می‌شوند و به اشکال مختلف تبدیل درمی‌آیند و جلا و جلوه خاص و شکل‌ها و ترکیب‌های زیبا و جذابی دارند.

سپاهان درال

انواع حفاظ پنجره 

حفاظ آکاردئونی 

حفاظ‌ های آکاردئونی قابلیت باز و جمع شدن را دارند و برای درب و پنجره‌هایی که مساحت زیاد و شیشه‌های وسیعی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حفاظ رول شونده

حفاظ‌ های رول‌ شونده مانند یک فرش لوله شده رول می‌شوند و در مقابل درب مغازه‌ها و پارکینگ‌ها نیز نصب می‌شود. 

بیشتر بخوانید: چرا از درب و پنجره های آلومینیومی استفاده می کنیم؟

حفاظ نرده‌ای 

حفاظ‌ های نرده‌ای در مقابل پنجره نصب می شود و امکان باز و بسته کردن آن‌ها وجود ندارد. 

حفاظ ابرویی برای پنجره‌هایی با ارتفاع زیاد

حفاظ ابرویی معمولا روبروی پنجره‌هایی نصب می‌شود که پهنای آن‌ها نسبت به ارتفاعشان بیش‌تر باشد. این حفاظ نسبت به سایر حفاظ‌ها زیباتر است.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر