💥نرده آلومینیومی - گروه صنعتی سپاهان درال

💥نرده آلومینیومی - گروه صنعتی سپاهان درال

امروزه نرده استیل به سبب استحکام بالا، زیبایی و راحتی در نصب مورد توجه قرا گرفته است. نرده استیل از لوله و پروفیل استیل ضد زنگ با دو کیفیت 304 و 201 ساخته می شود.
1401/6/2
0 نظر

نرده آلومینیومی

امروزه نرده استیل به سبب استحکام بالا، زیبایی و راحتی در نصب مورد توجه قرا گرفته است. نرده استیل از لوله و پروفیل استیل ضد زنگ با دو کیفیت 304 و 201 ساخته می شود. فولاد تقویت شده و ضد زنگ خوردگی در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت، اکسیژن و گرد غبار مقاوم است، وجود این خاصیت و تنوع شکل و طرح نرده استیل باعث استفاده این محصول درفضای خارج از ساختمان نیز شده است.

زمانی که به آهن درصد مشخصی کروم اضافه شود استیل ساخته می شود، اگر به این استیل نیکل هم اضافه شود ضد زنگ خواهد شد و در هر شرایط آب و هوایی ساختار اولیه خود را حفظ خواهد کرد و هنگامی قرار گرفتن در معرض  اکسیژن دچار خوردگی و زنگ زدگی یا همان اکسید شدن فلز نمی شود. استیلی که درصد معینی از کروم و نیکل در خود دارد به استیل ضد زنگ 304 معروف است. استیل 201 نوع درجه دوم استیل 304 است و بجای نیکل در تولید آن از کربن و منگنز استفاده می شود. 

نرده آلومینیومی

نرده استیل در برخورد با اجسام تیز و سخت خش نمی خورد و می تواند فشار زیادی را تحمل کند، در مقابل رطوبت و سرما مقاوم است و بازسازی و نگهداری نرده استیل به دلیل سطح صاف آن آسان می باشد. این ویژگی ها باعث شده که از نرده استیل استفاده در ساختمان های عمومی و خصوصی مانند فرودگاه ها، دانشگاه ها، مراکز بهداشتی، بانک ها و بسیاری استفاده شود. اجرای نرده استیل برای حفظ ایمنی در ساختمان هایی که معمولا کودکان و حیوانات دارند بسیار مهم و ضروری است.

بیشتر بخوانید: میزان امنیت درب و پنجره های آلومینیومی

نرده استیل 304

نرده استیل مطلوب در خارج ساختمان و مناطق گرم و مرطوب، نرده استیل 304 است. در تولید نرده استیل 304 از  5/10 درصد نیکل و 5/1 درصد کروم در آهن استفاده شده است. نرده استیل 304 مقاومت ثابت و یکسانی در برابر عوامل خارجی از خود نشان می دهد. این عوامل عبارتند از  آلودگی و گرد غبار، سرما و گرما، رطوبت و هوا.

نرده استیل 304 در برابر حرارت درجه 800 سانتیگراد مقاوم است. استیل 304 ضد زنگ است اما نرده استیل 201 این قابلیت را ندارد و برای فضاهای سرپوشیده و مناطق گرم و خشک قابل استفاده است.

نرده استیل 201

استیل 201 علی رغم ظاهر جذاب و امکان فرم دهی مناسب هزینه بسیار کمتری نسبت به آلیاژ های استیل سری 400 و 300 دارد. نرده استیل 201 برای استفاده در داخل ساختمان و مناطق آب و هوایی خشک گزینه بسیار خوبی است. این محصول درست مانند استیل های ضد زنگ از نوع نگیر است یعنی آهن ربا به آن جذب نمی شود.

به دلیل نداشتن نیکل در عناصر اولیه این استیل، امکان فرایند اکسیداسیون با قرار گرفتن در معرض رطوبت و اکسیژن وجود دارد. مقدار نیکل در ساختار فلز استیل 201 کمتر از 5/10درصد است و  این موضوع باعث پایین تر آمدن قیمت نرده استیل 201 از انواع دیگر استیل می باشد. ویژگی مثبت و مشترک نرده استیل 201 و نرده استیل 304 عایق بودن در برابر الکتریسته می باشد.

نرده های استیل در دو رنگ طلایی و نقره ای به دلایل زیادی که لیست شده استفاده فراوانی می شود از جمله این موارد :

1- مقاومت و عمر طولانی نرده های استیل

2- ضد زنگ و خوردگی ( به دلیل وجود نیکل و کروم در ترکیب آلیاژ) 

3- براق و صیقلی بودن و عدم نیاز به رنگ کاری

4- سبکی 

5- زمان نصب کمتر نسبت به چوب و آهن 

6- قابلیت شکل دهی زیاد

7- آسب پذیری کم در برابر ضربه و خش 

8- سهولت در پاکیزگی

9- شکل دکوراتیوشان 

10-قابلیت بازیافت

11-مقاوم در برابر محیط  اسیدی و قلیایی

12-عایق قوی در برابر نور خورشید

13- مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی

14-رنگ ثابت

15-مقاوم در برابر باران های اسیدی 

پارس کوپال

11موارد استفاده از نرده های استیل

1- حفاظ تراس

2- حفاظ راه پله 

3- جان پناه در بالکن و تراس

4- حفاظ فضای باز و استخر

5- پایه تشریفات

6- جدا کننده فضا در مکان های شلوغ

7-حصار باغچه

8- هندریل بیماران و معلولین در مراکز درمانی

و برای جلوگیری از دزدی:

9- حفاظ در و پنجره

10- حفاظ بانک ها و ساختمان ها

11-تنوع در طرح و مدل

بجز لوله های استیل که درابعاد مختلف و برای قسمت های افقی و عمودی و پایه های نرده استیل بکار برده می شود اتصالات مختلفی هم مورد مصرف می باشد. در نتیجه استفاده از یراق آلات استیل برای شکل دهی و اتصال هم کاربرد زیادی پیدا کرده است.

انواع نرده استیل

نرده استیل بالکن و تراس

نرده استیل بالکن برای جلوگیری از خطرات پرت شدن در فضای دیواره بالکن و نمای بیرونی ساختمان اجرا می شود. نرده استیل بالکن از آلیاژ استیل 304 ساخته می شود زیرا این مدل نرده در فضای بیرونی ساختمان نصب می شود و باید در برابر باران و اکسیژن هوا مقاوم باشد و تغییر رنگ و شکل ندهد. نرده استیل بالکن براساس قوانین و ضوابط ساختمان سازی و سازمان آتش نشانی ساخته می شود و مجموعه ای از گارده های ایمن عمودی و افقی در فواصل یک اندازه است. فواصل گارد های نرده استیل بالکن به صورت عمودی بین 11 تا 12 سانتیمتر است و ارتفاع استاندارد آن بین 110 تا 130 سانتیمتر است. نرده استیل بالکن با ظاهر زیبا و متفاوت خود می تواند تکمیل کننده زیبایی نمای ساختمان ها باشد.

به دلیل استفاده از تعداد لوله های استیل بیشتر در ساخت یراق آلات و اتصالات بیشتر و در نتیجه افزایش قیمت در نرده استیل بالکن خواهد شد. 

نرده استیل پنجره

نرده استیل پنجره به جز اضافه نمودن زیبایی به نمای ساختمان به عنوان یک محافظ و جان پناه با با ترکیب شیشه و چوب در پشت پنجره و درب اجرا می شود و مانند نرده های بالکن که در محیط باز نصب می شود از استیل 304 استفاده می شود.

نرده استیل پله

نرده راه پله نیز برای حفظ ایمنی افراد در رفت و آمد از مسیر پلکانی است و قرار است از ایجاد خطرات احتمالی برای همه افراد به ویژه افراد مسن و کودکان جلوگیری نماید. بر اساس مقررات نرده راه‌پله باید حداقل ارتفاع نرده 80 سانتی‌متر باشد. با توجه به شرایط اقلیمی منطقه نوع آلیاژ استیل انتخاب خواهد شد.

نرده استیل استخر

نرده استیل استخر برای استخر های عمیق استفاده می شود. نرده استیل استخر به دلیل دارا بودن قابلیت ضد زنگ در محیط  مرطوب مقاومت بسیار خوبی خواهد داشت و دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی شود و به هیچ وجه کیفیت خود را از دست نمی دهد. نرده استیل استخر ۳۰۴ گزینه مناسبی برای استفاده به عنوان حفاظ در اطراف استخر می باشد.

نرده استیل فضای باز

نرده استیل فضای باز برای جدا سازی حیاط و باغچه ها استفاده می شود و امکان استفاده به جای دیوار نیز وجود دارد. برای فضا باز بهتر است از نرده استیل ۳۰۴ استفاده شود. نرده استیل فضای باز ۳۰۴ در برابر برف و باران و آفتاب قرار دارد و در برابر پوسیدگی، زنگ زدگی، خوردگی و تغییر رنگ مقاوم است.

انواع مدل های نرده استیل

نرده استیل سه خط

نرده استیل 4 خط 

نرده استیل 5 خط

نرده استیل حول محور

نرده استیل طرح چوب

نرده استیل و شیشه

نرده استیل حصاری

بیشتر بخوانید: کدام یراق آلات برای پنجره بهتر هستند؟

14 عدد از اتصالات نرده های استیل

1- زانو استیل دو سر

2-زانو استیل یک سر

3- میل ترانس

4- نعلبکی استیل

5- کف کوب استیل

6- سر لوله استیل

7- یراق پایه

8- چاکدار ناخنی استیل

9- قالپاق استیل

10- حلقه استیل

11-درپوش

12- پایه آساسنسوری

13- پایه نصب از بغل

14- مهره گیر

سپاهان درال

2 راه تشخیص استیل اصل

1- یکی از راه های تشخیص استیل اصل استفاده از آهن رباست، چون در آلیاژ استیل اصل آهن به کار نرفته پس آهن ربا نباید به استیل بچسبد.

2- مورد دوم استفاده از هیدروکلریک اسید که به موریاتیک اسید مشهور است. یک قطره اسید را روی استیل بریزید. اگر پس از نیم ساعت که قطره اسید را پاک کردید، استیل دچار تغییر رنگ شد استیل اصل است.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر