روش های فوری برای عایق کردن درب و پنجره - پارس کوپال

روش های فوری برای عایق کردن درب و پنجره - پارس کوپال

در فصل زمستان پنجره های قدیمی انرژی زیادی به هدر می ‌دهند و باعث انتقال هوای سرد به فضای خانه می ‌شوند. با عایق کردن پنجره‌ ها و درب ها تا حدود زیادی می ‌توان مانع از ورود سوز و سرما به داخل ساختمان شد
1400/12/19
0 نظر

روش فوری برای عایق کردن پنجره و درب

در فصل زمستان پنجره های قدیمی انرژی زیادی به هدر می ‌دهند و باعث انتقال هوای سرد به فضای خانه می ‌شوند. با عایق کردن پنجره‌ ها و درب ها تا حدود زیادی می ‌توان مانع از ورود سوز و سرما به داخل ساختمان شد. البته میزان هدر رفتن انرژی در پنجره‌ های دوجداره بسیار کمتر از پنجره‌های معمولی می باشد.

بیشتر بخوانید: طریقه تعویض شیشه پنجره آلومینیومی

نصب درب و پنجره دوجداره

در و پنجره های عایق علاوه بر زیبایی بیشتر تاثیر بسیار بالایی در جلوگیری از ورود سرمای زمستان به داخل خانه می باشد.

استفاده از پلاستیک جهت عایق کاری پنجره

نصب پلاستیک جلوی پنجره ها جهت عایق بندی روشی آسان و ارزان است. استفاده از پلاستیک یک لایه عایق اضافی در برابر سرمای بیرون ایجاد می ‌کند. برای درب و پنجره‌ های قدیمی، فلزی و پنجره هایی که عایق نیستند و جریان هوا براحتی از آنها عبور می کند این عایق بندی بهترین روش برای جلوگیری از ورود سرمای بیرون به داخل خانه است.

بیشتر بخوانید: پنجره آلومینیومی ترمال بریک

استفاده از لایه دوم شیشه یا طلق

استفاده از لایه دوم شیشه یا طلق

با نصب یک لایه شیشه ‌ای دیگر و یا یک لایه طلق، در فضای بین طلق و پنجره یک فضای بدون جریان هوا ایجاد می ‌شود که این لایه علاوه بر عایق سرما، عایق صدا نیز خواهد بود. استفاده از این عایق گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که می خواهند پنجره ‌هایشان در تمام طول سال عایق داشته باشد و همچنین زیبایی ظاهری پنجره نیز برایشان مهم است.

بیشتر بخوانید: انتخاب پنجره مناسب برای آشپزخانه

پرده‌های ضخیم، کرکره

استفاده از پرده ‌های کلفت و انواع پرده در جلوی درب و پنجره یکی از کاربردی ‌ترین راه‌ ها برای جلوگیری از ورود سرما به منزل است. اگرچه این پرده‌ ها ممکن است مانع تابش خورشید به داخل منزل شوند اما می ‌توانید با استفاده از دستگیره پرده در طول روز و هر زمان که احتیاج داشتید پرده‌ ها را کنار بزنید و در شب و هنگام سرمای هوا آن‌ها را به حالت اولیه باز گردانید.

استفاده از پرده‌ های لوکس و شکیل، مانند مخمل یا لینن، در زمستان ایده بسیار خوبی است. پرده ‌های ضخیم با توجه به تنوع رنگ و طرحی که دارند علاوه بر اینکه عایقی مناسب برای انواع درب فلزی و پنجره ‌های ساختمان هستند، تاثیر بسزایی در زیبایی چیدمان خانه شما نیز دارند.

استفاده از درزگیر برای جلوگیری از ورود سرما

استفاده از درزگیر برای جلوگیری از ورود سرما

شما می توانید با استفاده از درزگیر های مخصوص اقدام به درزگیری درب یا پنجره های خود کنید با این کار از ورود سرما را به محیط داخل با کمترین هزینه جلوگیری کرده و از اتلاف انرژی نیز جلوگیری خواهید کرد. توجه داشته باشید که این روش یکی از موثر ترین روش ها به شمار می رود چرا که نفوذ سرما یا گرما از محیط بیرون به داخل تنها از درز های موجود در پنجره ها به وجود آمده و همین امر نیز باعث می شود تا اتلاف انرژی و بالا رفتن هزینه های ناشی از آن را در پی داشته باشد.

اولین گام در حداکثر استفاده از پنجره ‌ها و درهای فعلی خانه ‌تان جلوگیری از ورود هوا از طریق درزها است. یکی از روش های ارزان عایق کاری در و پنجره این است که داخل و خارج پنجره‌ ها را درزگیری کنید و در قاب پنجره از نوارهای مخصوص این کار استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: انواع تيغه كركره برقى و كاربرد آن ها

رگلاژ پنجره ها برای جلوگیری از خروج گرمای خانه

از دیگر موارد موثر در جلوگیری از تبادل گرما، حرارت و … رگلاژ کردن پنجره ها می باشد. این مورد نیز یکی از مهم ها و همچنین تاثیر گذارها جهت جلوگیری از ورود سرما به محیط داخل می باشد. رگلاژ کردن درب و پنجره های دوجداره می تواند ضمن حل کردن مشکل عایقبندی، سختی باز و بسته شدن پنجره ها و همچنین عملکرد بهتر را برای شما به همراه خواهد داشت.

در برخی از مواقع استفاده از یراق آلات نا مناسب و سهل انگاری هنگام رگلاژ کردن پنجره های دوجداره آلومینیومی می تواند باعث شود تا ضمن مشکل در باز و بسته شدن لنگه ها از اطراف آن ها نیز سرما به داخل محیط وارد شود از این رو به رگلاژ کردن درب و پنجره ها به صورت تخصصی و درست توجه لازم را داشته باشید.

روش های ارزان عایق کاری در و پنجره

روش های ارزان عایق کاری در و پنجره

استفاده از پادری تا شده در پشت در می ‌تواند تا حدود بسیاری از ورود هوا از زیر در خانه جلوگیری کند. هر چقدر ابعاد پادری بزرگتر باشد به همان میزان می‌ تواند مانع از ورود هوای سرد شود. این وسایل به نظر قدیمی می‌ آید، اما هیچ ‌چیز مانند انداختن پارچه ای تا شده، نمی ‌تواند به ‌سادگی و به‌ سرعت از ورود هوای سرد از زیر در خانه جلوگیری کند. 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر