طریقه تعویض شیشه پنجره آلومینیومی - پارس کوپال

طریقه تعویض شیشه پنجره آلومینیومی - پارس کوپال

ممکن است شیشه های پنجره آلومینیومی شما به دلایلی آسیب ببیند و یا بشکند. به دلیل رگلاژ نامناسب پنجره های دوجداره و فشار ناشی از پروفیل و یراق آلات و عوامل انسانی، شکستگی های جزئی و کلی در سطح آن اتفاق می افتد که لازم است شیشه ها تعویض شوند.
1400/12/18
0 نظر

طریقه تعویض شیشه پنجره آلومینیومی

گاهی اوقات ممکن است شیشه های پنجره آلومینیومی شما به دلایلی آسیب ببیند و یا بشکند. به دلیل رگلاژ نامناسب پنجره های دوجداره و فشار ناشی از پروفیل و یراق آلات و عوامل انسانی، شکستگی های جزئی و کلی در سطح آن اتفاق می افتد که لازم است شیشه ها تعویض شوند. 

طریقه تعویض شیشه پنجره آلومینیومی

شاید اینطور به نظر برسد که تعویض شیشه این قاب ها سخت یا غیرممکن است و هیچ راهی برای جایگزینی شیشه وجود ندارد، اما اینطور نیست. بیشترین پنجره های قاب آلومینیومی تولید شده دارای چندین قطعه هستند؛ شیشه، چسب سیلیکونی و چهار قطعه آلومینیومی که قاب پنجره را تشکیل می دهند.

چهار پیچ در هر گوشه، قطعات قاب را در کنار هم نگه می دارد. برای جدا کردن شیشه از قاب پنجره، این پیچ ها را پیدا کرده و باز کنید. تعویض شیشه پنجره های آلومینیومی چندین مرحله دارد که باید با احتیاط انجام شود.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در مورد پنجره آلومینیومی

حذف پنجره قدیمی

طریقه تعویض شیشه پنجره آلومینیومی

قاب را از پنجره جدا کنید تا کار تعویض آسان تر و ایمن تر انجام شود. پایین پنجره را بلند کنید، آن را به سمت خود بچرخانید و پنجره را بردارید تا از قاب پنجره خارج شود. پیچ ها را قبل از بیرون کشیدن از قاب جدا کنید.

هر پیچ را با پیچ گوشتی برداشته و هر قطعه را از پنجره شکسته بکشید. با استفاده از انتهای شکاف دار پیچ گوشتی، هر قطعه قاب را جدا کنید. مراقب باشید هنگام کشیدن، قطعات قاب آلومینیومی را خم نکنید.

برای استفاده مجدد از آن، چسب و لایه پلاستیکی را که لبه بیرونی شیشه شکسته را احاطه کرده است، بکشید. اگر چسب و لایه پلاستیکی شکسته یا پاره شده باشد به تعویض نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: در و پنجره چوب آلومینیوم

از بین بردن شیشه

طریقه تعویض شیشه پنجره آلومینیومی

قبل از شروع برداشتن شیشه، دستکش های محافظ را روی آن قرار دهید. یک پیچ را در گوشه سمت چپ پایین قاب پیدا کنید و باز کنید. سپس، همین کار را در گوشه مخالف (بالا سمت راست) انجام دهید. این قاب در حال حاضر در دو نیمه خواهد بود. به آرامی به نیمی از شیشه ضربه بزنید. قاب را کنار بگذارید و این کار را در نیمه دیگر آن را نیز تکرار کنید تا شیشه با یک واشر لاستیکی در اطراف آن آزاد شود. واشر را جدا کرده و کاملاً تمیز کنید و آن را برای قرار دادن در قاب جدید به یک طرف نگه دارید.

انتخاب شیشه جدید

شما به یک شیشه جدید به همان اندازه قدیمی احتیاج دارید. زیرا در صورتی که شیشه جدید ضخیم تر باشد نمیتوان آن را در بجای شیشه قبلی جاگذاری کرد.

قطعه جدید شیشه را روی یک سطح کار مسطح، یک نیمکت کار یا محل کار ساخته شده با کمک اسب های اره قرار دهید. چسب و لایه پلاستیکی قدیمی یا جدید را به لبه بیرونی شیشه بچسبانید تا مطمئن شوید محکم و بدون حباب است و تمام قسمت های آن را پوشانده است.

بیشتر بخوانید: انتخاب درب و پنجره مناسب برای بالکن و تراس

قرار دادن شیشه جدید

طریقه تعویض شیشه پنجره آلومینیومی

هر قطعه قاب آلومینیومی را بر روی لبه بیرونی شیشه بچسبانید، مطمئن شوید که آن ها به همان روشی که قبل از برداشتن شیشه قدیمی نصب شده بودند، نصب شده اند. روی قاب آلومینیوم به آرامی با یک مالچ بر روی شیشه ضربه بزنید.

هر چهار تا گونیا قاب آلومینیومی را با پیچ و پیچ گوشتی خوب ببندید و مطمئن شوید که محکم شده باشد. در غیر اینصورت آن را به آرامی با دست یا با پیچ گوشتی شکاف دار فشار دهید.

پنجره پنجره را به روشی معکوس که جدا کرده بودید دوباره مثل قبل در قاب خود تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید: پروفیل صنعتی چیست؟

چیزهایی که برای تعویض شیشه نیاز دارید:

پیچ گوشتی برقی

پیچ گوشتی شکاف دار

شیشه برای تعویض

دستکش ضخیم

عینک ایمنی

جایگزینی چسب و لایه پلاستیکی

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر